POSEL NOVÉ ÉRY

Hyundai Ioniq 5 otevírá novou epochu motorismu v podání korejské automobilky. Elektrický pohon v té nejmodernější podobě, který nabídne efektivitu, výkon a téměř 500kilometrový dojezd, souzní s nepřehlédnutelným vzhledem, s nímž je vlajková loď značky ozdobou provozu.

Technologie, která mění pravidla hry

Hyundai využil potenciál plynoucí z odlišného rozložení agregátů v elektrické trakci naplno. Po letech prohlášení a slibů automobilek, jak elektropohon auta změní na pohled i dotek, to vše uvedl Ioniq 5 do praxe. Vypadá fantasticky a je taky skvěle vymyšlený.

Zcela plochá podlaha a třímetrový rozvor umožnily architektům vozu velkorysé pojetí interiéru. Designéři pak vymysleli unikátní multifunkční posuvnou středovou konzolu mezi předními místy a prosadili namísto běžných sedadel křesla inspirovaná těmi v první třídě tryskáčů byznysmenů, ve kterých si pohovíte za jízdy i pozorování noční oblohy prosklenou střechou.

Cesta
k čisté mobilitě

Signály, které nám dává matka příroda, jsou více než jasné. Nyní tedy nastává čas, aby automobilky tuto výzvu přijaly. Ioniq 5 veze Hyundai k realizaci vize čisté mobility a pokroku, který zlepší životy lidí a celých komunit.

Ioniq 5 na cestě po českých elektrárnách

Předzvěst budoucnosti designu elektromobilů

Nový Ioniq 5 odkazuje na odvážný styl modelu Pony, prvního sériově vyráběného vozu Hyundai. Tradiční prvky interpretuje moderním, zcela neotřelým způsobem.

„Hyundai trendy nesleduje, tvoří je.”
Thomas Bürkle
Thomas Bürkle šéfdesignér evropského studia

Design modelu Ioniq 5 se vzdává zbytečné složitosti a namísto toho oslavuje čisté linie a minimalistické plochy. Ve světě elektromobilů tak představuje osvěžující tah.

Jedinečná kapota ve tvaru lastury se klene přes celou šířku vozu a minimalizuje tak spáry mezi panely karoserie, čímž přispívá k čistému vzhledu v duchu moderních technologií.

LED osvětlení se chlubí jedinečnými parametrickými pixely – unikátními designovými prvky připomínajícími drahokamy.

Exkluzivní rozhovor s Thomasem Bürklem

Přečíst rozhovor

Technologický milník,
který podává vzrušujíc výkony

  • 18 minut

    Ultrarychlé je i dobíjení, na 80 % se akumulátor naplní za 18 minut.

  • 5 minut

    Tak málo stačí k tomu, aby se Ioniq 5 dobil na 100 km jízdy.

  • 481 km

    Plně nabitý Ioniq 5 dojede na jeden zátah z Prahy až do Stuttgartu. Dojezd je 481 kilometrů.*

  • 5,2 s

    Ioniq 5 akceleruje jako sportovní vůz: z 0 na 100 km/h se dostane za pouhých 5,2 sekundy.

  • 185 km/h

    Na české dálnice to není, spíš na německé. Ioniq 5 dokáže jet rychlostí až 185 km/h.

* Stejně jako má řada faktorů vliv na spotřebu paliva spalovacího motoru, je i celkový dojezd s elektrickým pohonem ovlivňován kapacitou akumulátorů, vaším jízdním stylem, venkovní teplotou, obsazením vozu spolucestujícími a dalšími faktory.

Pojízdná
nabíječka

Kávovar, osvětlení, notebook, sekačku i gril. S technologií Vehicle-to-Load (V2L) je možné připojit k jedné ze dvou 230V palubních zásuvek libovolné zařízení nebo nabíjet elektroniku s příkonem až 3,6 kW. Automobilka Hyundai jako první implementovala tuto technologii do svého vozu, vykoušeli jsme, jak to vlastně funguje…

„Elektrický pohon je dnes jedinou technologií, která je schopná splnit i budoucí emise.”
Martin Saitz generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech

Martin Saitz, šéf českého zastoupení značky Hyundai v Rozstřelu

Zaparkuje i bez řidiče

Pomocí kamer ukáže Ioniq 5 místa, kam při odbočování normálně nevidíte, 3D vizualizace pomůže vyjet i z nepřehledného místa a při svižné dálniční jízdě řidiče upozorňuje na případné překážky. Vůz umí sám zaparkovat i vyjet, a řidič přitom ani nemusí sedět v autě. I to jsou vychytávky převratného Hyundai.

Hyundai Ioniq 5 a obnovitelné zdroje –
elektrárny Dlouhé Stráně, Janov, Orlík a Bežerovice

Podcast s motoristickým expertem Petrem Horákem

Jak dopadl Ioniq 5 v testu expertů magazínu Speed?

Ioniq 5 je nejhranatější auto na trhu. I když má v sobě tento elektromobil dávku retrostylu, je to především moderně pojaté auto, navržené pro pohodové a emocí prosté přemísťování.

Hyundai se nesnažil postavit obyčejný elektromobil, chtěl mu vtisknout vlastní tvář. Ostatně, jde o logický krok, vždyť oním „obyčejným“ elektrickým modelem zůstává Kona Electric a původní Ioniq. Ioniq 5 je od pohledu originál. Jeho proporce klasického hatchbacku vypadají jako vytesané z jednoho bloku materiálu.

Napsali jsme

Podívejte, jak nový šestisetkoňový elektrický hyundai umí pálit gumy

Hyundai představil svůj nejrychlejší a nejvýkonnější sériový model v historii na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ioniq 5 N bude také nejdražší, uvádí zástupci automobilky, přesnou cenu zatím...

Nejzábavnější hyundai na sněhu je elektrický: lekce driftování s Ioniqem 5

Příchod elektromobility smazal řadu tradičních hranic mezi automobilkami. I mainstreamovým značkám umožnil nabídnout auta s prémiovými parametry, pokud na nový trend zareagovaly dostatečně rychle.

OBRAZEM: Hyundai Ioniq 5 na výletě po českých elektrárnách

Elektromobilita se šíří Evropou. Bateriová auta budou potřebovat energii. České zastoupení automobilky Hyundai poslalo svou nepřehlédnutelnou novinku na výlet Českem. Ioniq 5 objel zajímavá místa,...

Spider-man stopuje elektrický hyundai a jezdí v SUV z Nošovic

To není fotomontáž. Dva hyundaie, elektromobil Ioniq 5 a SUV Tucson vstupují do světa filmu s filmovou novinkou Spider-Man: Bez domova, který společnost Sony Pictures uvede do kin v pátek 17....

Krásný elektrohyundai má být přelomem. Nabije i všechno ostatní

Před dvěma roky uhranul frankfurtský autosalon fantastický koncept Hyundaie. Výrazná studie, která byla poklonou kultovnímu italskému autodesignu, doputovala s minimem změn do podoby sériového auta,...

Nová platforma elektromobilů Hyundai a Kia za pět minut nabije na sto km

Superrychlé nabíjení, obrovský výkon, nadstandardní vnitřní prostor, pohon všech kol, dlouhý dojezd. S novou platformou E-GMP koncernu Hyundai Motor Group přijede nová generace elektromobilů.

Elektrohyundaie s novou značkou: Ioniq dovede parádní koncepty do výroby

První ioniq ukázal Hyundai v roce 2016, futuristicky tvarovaný liftback se představil se třemi variantami pohonu: hybrid, plug-in hybrid a čistě elektrické provedení. Korejská automobilka teď zakládá...

Nejkrásnější koncept ve Frankfurtu je korejská pocta italskému designu

Pocta italskému designu, nebo předzvěst retrobudoucnosti? Mezi různými amorfními pojízdnými skleníky evropských značek působí studie Hyundaie jako zjevení. Jednoznačně patří k největším překvapením...