Mladoboleslavský závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa.
Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy korun).
Na nově postavené výrobní lince bude v budoucnu pracovat zhruba 250 zaměstnanců. Kromě vozů Škoda budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, například ve vozech Audi a Seat. Škoda kompletuje baterie v bývalé motorárně v závodě v Mladé Boleslavi z modulů sestavených z článků, které jí dodávají firmy z Polska a Německa.
Modulární platforma MEB je společný technologický základ plně elektrických vozů koncernu Volkswagen. Různé modely různých značek využívají stejnou technologii.
Výroba se rozšíří
„Investovali jsme zhruba 130 milionů eur a můžeme tak nyní vyrábět ročně více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB, a to jak pro elektrické modely Škoda, tak i vozy dalších koncernových značek. Náš cíl je jasný: Do roku 2030 chceme ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
„Další pak učiníme na konci roku 2023, kdy rozběhneme druhou fázi rozšíření výroby a budeme schopni vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů,“ dodává Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů Škody Auto.
Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení.
Další elektromobily
„Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek,“ uvádí Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku. „Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty. Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových.“
Malé elektromobily Škody a VW poprvé oficiálně. Vyrobí je ve Španělsku |
Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. „Za tímto účelem bude Škoda Auto v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV,“ dodává Kotera.