Corolla Cross byla v uplynulém týdnu na skok v Česku, k objednání bude od příštího měsíce, první vozy dorazí k zákazníkům v září. Konkurent Škody Karoq nebo Nissanu Qashqai startuje s ceníkem na 869 900 korunách. Hierarchicky, cenově i svými rozměry tedy zapadne mezi menší ufoidně tvarované C-HR a větší RAV4.
Trekkingová corolla stojí na podvozkové platformě TNGA od Toyoty, konkrétně nejnovější vývojové variantě GA-C.
Mohutně vyhlížející auto je typický crossover, na délku má 4460 milimetrů, třeba právě karoq je o 78 mm kratší. Rozvor má toyota 2640 mm a do kufru naloží 425 litrů věcí.
V Evropě novou corollu nabídne automobilka výhradně s hybridním pohonem. Atmosferický dvoulitrový čtyřválec je doplněn o elektromotor, přes automatickou převodovku pohánějí přední kola. U čtyřkolky je na zadní nápravě ještě druhý elektromotor, který sám roztáčí zadní kola.
Ve variantě s předním pohonem benzinový motor výkon 126 kW (171 k) a 203 Nm, u čtyřkolky je to 112 kW (152 koní) a 190 Nm. Přední elektromotor má 83 kW (113 k) a 206 Nm, zadní pak 30 kW (41 k) a 84 Nm.
Od uvedení modelu v roce 1966 se celosvětově prodalo přes 50 milionů vozidel s označením Corolla.
Trakční baterie nového hybridního systému je o 40 procent lehčí a umí dodat o 14 procent vyšší špičkový proud než předchozí provedení. Li-ion akumulátor složený ze 180 článků s kapacitou 4,08 Ah umístili konstruktéři pod zadní sedadla.