Působí jako vesmírná přepravní kapsle, koncept elektromobilu ukradený z autosalonu. O to víc překvapí, když se po stisknutí tlačítka ozve decentně tlumený dieselový klapot. Silný čtyřválec (130 kW) autu uděluje slušnou dynamiku, a ani mix dálnice, okresek a města nevytáhne z nádrže více než 9 litrů na sto. A to je na 5,3 metru dlouhý van pěkná hodnota.
Základní výbava se musí spokojit s šestistupňovým manuálem, my jsme však osedlali nejdražší provedení Luxury za 1,45 milionu – ta má nejen osmistupňový automat, ale i pohon všech kol.
Hyundai Staria v číslech
|
Jízdní vlastnosti jsou fajn, podvozek je přiměřeně komfortní, netluče, nerázuje, je vidět, že na pohodlí se nešetřilo. Díky zakulacené karoserii má auto výbornou aerodynamiku, hluk na dálničním limitu je opravdu nízký, neruší ani svist od zrcátek. Motor si brumlá svých dva tisíce otáček a taky o něm skoro nevíte; při padesátce točí kolem 1 300. Převodovka se ovládá netypicky tlačítky a řadí zcela hladce, bez kopanců.
Na první pohled je kabina futuristická, na druhý zjistíte, že vše je na svém očekávaném místě. Odkládacích prostor je tolik, že v nich budete léta objevovat zapomenuté věci. Dvě masážní křesla druhé řady můžete v nižší výbavě vyměnit za trojici normálních sedadel, celkem umí být auto až devítimístné. A zaujala i obrovská boční okna, výhled z nich je parádní.
Staria je do detailu propracovaným rodinným vanem, u něhož wow efekt nezabil praktičnost, čehož jsme se trochu báli. Cena je pak vzhledem ke konkurenci za takový kus auta skvělá – VW Mutivan začínána 1,2 milionu,tedy o 300 tisíc výše.
A další automobilky tuto třídu (alespoň se spalovacími motory) opouštějí ve prospěch elektrifikace. Hyundai navíc nabízí starii i jako třímístnou dodávku pro živnostníky, tam cenu ještě neznáme. Ale rozhodně jsme rádi, že se tento vesmírný koráb na náš trh nakonec dostal.