„Věříme, že můžeme využít elektrický motor ke zvýšení výkonu našich aut,“ řekl šéf společnosti Benedetto Vigna. Potvrdil, že italská automobilka plánuje uvést na trh svůj první elektrický model v roce 2025. V letech 2023 až 2026 představí 15 nových modelů a předseda správní rady John Elkann uvedl, že přechod na vozy poháněné elektřinou firmě umožní vyrábět ještě jedinečnější auta.
Hybridní ferrari bez zpátečky. Prohnali jsme tisíckoňové monstrum |
Ferrari očekává, že v roce 2025 budou plně elektrické vozy tvořit pět procent prodeje aut, v roce 2030 by to mělo být 40 procent, uvedl Vigna. Podíl hybridních modelů by se měl z 20 procent v roce 2021 zvýšit na 55 procent v roce 2025 a poté klesnout na 40 procent v roce 2030. Do roku 2026 hodlá společnost dosáhnout zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) 2,5 až 2,7 miliardy eur.
Automobilka bude pro své elektrické modely vyvíjet a vyrábět vlastní elektromotory, elektronické střídače a baterie na nové montážní lince ve svém závodě v italském Maranellu. Komponenty, které nepovažuje za klíčové, bude zadávat partnerům.
Europarlament odhlasoval konec spalovacích motorů v roce 2035 |
Zdroje z odvětví odhadují, že hlavní automobilky se vzhledem k regulaci spalovacích motorů v Evropě a Číně zavázaly do roku 2025 investovat na přechod na elektrický pohon přes 250 miliard dolarů (bezmála šest bilionů Kč).
Značka Ferrari, která auta dodává zejména bohatým zákazníkům, obnáší vedle designu i zážitek spojený se silným motorem. Zatím jsou investoři a klienti s vozy italského výrobce spokojeni, jeho kniha objednávek je plná, uvedla agentura Reuters. Cena aut začíná na 200 000 eur (téměř pět milionů Kč).
Náboženství jménem Ferrari. Nákup koní z Maranella je jako návštěva u dominy |
Cena akcií Ferrari se za poslední rok téměř nezměnila. Index evropského automobilového průmyslu za tu dobu odepsal 18 procent, zatímco index luxusních aut v tomto období klesl o 13 procent.