„Vůz je světovým unikátem, je to nejdelší automobil Tatra v historii automobilky. Speciální úpravy podvozku provedla podle vlastního technického návrhu frenštátská společnost Partner Ipex, která je zároveň i tradičním dealerem vozů kopřivnické značky.
Standardní nákladní vozy převážejí běžně produkty maximální délky 13,6 metru, protože však do Ostravy přestěhovali zpracování závitových tyčí a jejich příslušenství z Lucemburska, potřebovali speciální stroj, který zvládne odvézt mnohem delší náklad. Modrá tatrovka odveze až padesát tun tyčí v konečné délce až 24,2 metru.
Podvozek pro unikátní automobil s celkovou délkou 25,3 metru dodala kopřivnická značka. Přestavbu podle technického návrhu vlastní konstrukční kanceláře realizovala společnost Partner Ipex z Frenštátu pod Radhoštěm, trvala zhruba deset měsíců, přičemž i za normální situace je běžná lhůta u speciálních projektů minimálně rok.
Nejdelší tatrovka v historii je vybavena vzduchem přímo chlazeným osmiválcovým motorem Tatra o výkonu 300 kilowattů a automatickou převodovkou Allison. Pohon vzduchem odpružených náprav je 14×8 – první čtyři jsou hnané, dvě přední a poslední tři zadní řízené. To vozu nadstandardní délky umožňuje projíždět zatáčky na vnitropodnikových komunikacích.
Řízení speciálu s maximální rychlostí omezenou na padesát kilometrů v hodině vyžaduje obrovskou pozornost a zkušenosti. Řidič má celý náklad nad sebou, to znamená extrémně vysoké těžiště, do zatáček je tak třeba najíždět velmi opatrně.
Součástí technických úprav byla také instalace předsazené krátké upravené kabiny modelové řady Tatra Force, díky čemuž má vozidlo malou celkovou výšku. Ložná plocha valníkové plošiny tak může zasahovat až nad kabinu. Vozidlo splňuje všechny parametry pro provoz na komunikacích, není ale předpoklad, že by se využívalo i mimo areál hutě.