Jediná oficiálně odhalená skica nabízí pohled do opravdu velkého auta, ve kterém je prostor pro posádku ve třech řadách. Napočítáme tam šest plnohodnotných sedaček pro dospělé. A sedmé je mimino v dětské sedačce na mohutné průběžné konzoli uprostřed. Šikovný fígl navíc upozorňuje na nejbezpečnější místo v autě, kde je cestující nejdál od všech možných zásahů při nehodě. Dá se čekat, že pokud 7S doputuje do podoby reálného sériově vyráběného auta, dostane v druhé řadě klasické třímístné uspořádání a bude plnohodnotně sedmimístné.
Nesnesitelný génius Jozef Kabaň. Pomníkem slavného designéra jsou škodovky |
Vision 7S má navíc představit nový designový jazyk Škody, který má v následujících letech postupně nahradit „Kabanismus“. Vyznačuje se „minimalistickými tvary, vysokou funkčností, intuitivním ovládáním digitálních technologií a udržitelnými materiály,“ tak to definuje sama Škodovka. „Čistě elektrická studie Vision 7S je první koncepční vůz značky Škoda, který je formován novým designovým jazykem. Minimalistický interiér se kromě udržitelných materiálů vyznačuje velkorysým prostorem až pro sedm osob s třetí řadou sedadel a Simply Clever prvky, typickými pro značku Škoda,“ shrnuje Štěpán Řehák, mluvčí značky.
ANALÝZA: Škoda ohlásila revoluci v designu. Najde odvahu i na změnu loga? |
Šéfdesignér značky Oliver Stefani přibližuje, jaká pravidla a myšlenky stylistický směr, který pod jeho vedením vznikl, definují: „I v budoucnu se zaměříme na klasické přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, snadné ovládání a vysoká funkčnost.“ To naznačuje, že se možná příští škodovky zbaví zdobnosti a množství grafických prvků, kterými se poslední modely značky vyznačují. Extrémně talentovaný Stefani je známý péčí o čistotu tvarů a velkým důrazem na práci s hmotou.
To nepřímo potvrzuje i Řehák: „Minimalistické linie interiéru navazují na čisté linie exteriéru vozu,“ říká. „S novým designovým jazykem učinila Škoda Auto další krok, a ještě více se zaměří na zákaznickou zkušenost. Velkou kreativitu našich designérů a konstruktérů podtrhují variabilně posuvné prvky interiéru a nově vyvinuté Simply Clever prvky, jako je například zabudovaná dětská autosedačka.“
Elektromobil se navrhuje jinak, Octavia je srdce značky, říká šéfdesignér Škody |
Interiér nového konceptu se vyznačuje symetrickým „obepínajícím“ designem. Doširoka roztažená palubní deska zasahuje až ke dveřím, čímž opticky interiér ještě zvětšuje. „Opěradla předních sedadel jsou vybavena držáky na multimediální zařízení pro cestující ve druhé a třetí řadě. Nachází se zde také integrované batohy,“ vyzdvihuje Řehák jeden ze „simply clever“ nápadů.
Interiér má dvě různé konfigurace. „V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během jízdy. Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu a sedadla v první a druhé řadě se posunou dozadu, aby mohli cestující sedět ještě pohodlněji. Tato varianta nabízí cestujícím maximální prostor a komfort,“ vysvětluje Štěpán Řehák dílo interiérových designérů vedených Peterem Olahem.
Elektropohon dává tvůrcům nevídané možnosti, vysvětluje designér Škody |
Škoda oznámila svůj nový designový jazyk letos v březnu. Naposledy představila koncept, který byl čistě stylistickým cvičením bez dalšího pokračování v roce 2006. Byl to žlutý bláznivý Joyster (prohlédněte si ho zde). Od té doby Škoda všechny koncepty přetavila do podoby sériového auta. Dá se tedy čekat, že se sedmimístné škodovky nakonec zákazníci dočkají i v podobě reálného modelu. Vzhledem k vývoji situace pravděpodobně elektrického.