Airline Seat Specification (ASS) modelu Bentayga EWB je bez velkého přehánění asi tím nejpokročilejším sedadlem, které kdy bylo do osobního vozu namontováno.
Unikátní není jen dvaadvacítkou různých způsobů nastavení a tuctem tichých elektromotorů, ale i tím, že je vybavené systémem pro automatické snímání klimatu v dotyku s posezením, a disponuje pokročilou technologií úpravy postury. Podobně sofistikované (a taky podobně nákladné) pohovění vašemu pozadí dnes nabídne jen sedadlo v kokpitu mnohamiliardové stíhačky, japonská pozlacená toaleta nebo královský trůn.
Pohodlí na prvním místě
Když se usadíte na zadní sedadlo s ručně zpracovaným koženým povrchem, přesvědčí vás systém ASS o tom, že pohodlí je pořád tou hlavní prioritou. Poté, co si cestující vybere požadovanou teplotu jedné ze sedmi různých předvolených úrovní, začne automatická klimatizace sedadla snímat teplotu a vlhkost povrchu sedadla. Integrované senzory určují, jaká úroveň vyhřívání, chlazení a větrání sedadla je potřebná k dosažení nejlepší komfortní teploty pro cestujícího.
Systém automatické klimatizace využívá stávající technologie vyhřívání sedadel, ale pro Bentayga EWB byl vyvinut nový systém odvětrávání, který dokáže přemístit přibližně o 80 % více vzduchu než dosavadní systémy ventilace. Je také úspornější na spotřebu a o 40 % tišší. Tepelný komfort sedadla po celou dobu jízdy garantuje mikroregulace, která neustále pracuje s daty ze senzorů. S přesností 0,1 °C, měřených každých 25 milisekund dokáže vyhodnotit, zda má přitopit, větrat anebo obojí současně. Tak, aby se cestující cítil každý moment v optimální tepelné pohodě.
K té jistě přispěje i další automatizovaný systém, nastavení postury. Průběžně přenastavuje polohy sedadla, jeho tlakových bodů. Postupuje přitom podle algoritmu, který byl v automobilce vyvinut ve spolupráci s chiropraktiky. Je to jako pomalá masáž, která brání pocitu otlačení v průběhu delší cesty.
V cíli cesty jako rybička
Plocha sedadla je rozdělena do šesti autonomních zón, a v každé z nich může ve vzájemném souladu probíhat jiný pneumatický režim. V průběhu tří hodin jízdy sedadlo předvede až 177 individuálních změn tlaku.
Systémů integrovaných do sedadel, které bojují proti únavě při dlouhé jízdě, už tu pár bylo. ASS je ovšem dál v tom, že svým jemným nastavením kontaktního tlaku mezi tělem a sedadlem – prostřednictvím měkkých pneumatických aktivačních zón – vnímá sedícího pasažéra jako trojrozměrný objekt. Vytvořením adjustací a změn v kontaktních zónách povrchu sedadla dochází k uvolnění tělesných tkání, které by byly pod tlakem, a v jiných oblastech je tlak vyvíjen. Tělo tak má možnost se během jízdy přirozeně zotavit.
Posturální pohyb vytváří malé změny úhlů zad a končetin a může tak zvýšit průtok krve. Zejména v dolní části zad a dolních končetinách se tím snižuje nepohodlí, a proto cestující zůstávají mnohem déle bdělí a soustředění. Po delší jízdě tak k Bentayga EWB nevystoupíte rozlámaní. Volitelná specifikace výbavy ještě přidává na zadní stranu sedadla spolujezdce další nastavení polštáře a opěradla, prodloužení polštáře, elektrické nastavení výšky opěrky hlavy a výsuvnou opěrku nohou.