Své ceny za veřejné nabíjení postupně zvedali všichni provozovatelé dobíjecích stanic. Například u ČEZ platí registrovaný zákazník 8 Kč/kWh u AC nabíjení a 13 Kč/kWh u DC nabíjení. Neregistrovaný pak 10 a 15 Kč. U PRE platí aktuálně ceny 7 a 8 Kč, které se od 1. září zvedají na 7 a 9 Kč. Zdražil i E.ON, který si za kWh u AC nabíjení účtuje od 1. srpna 7,90 Kč, za DC 11,9 Kč.
Řada lidí proto využívala nabíjení zdarma, které umožňovala společnost Lidl u některých vybraných prodejen. Tomu ale bude už během srpna konec. Bude se platit. „K tomuto kroku nás vedlo více skutečností,“ vysvětluje pro iDNES.cz tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler. „Od roku 2017, kdy jsme u naší prodejny v Praze na Barrandově spustili první naši dobíjecí stanici, jsme zprovoznili dalších 40 dobíjecích stanic. Během té doby došlo k výraznému nárůstu ceny elektřiny a také k nárůstu počtu elektromobilů, a tím k navýšení cen za dobíjení na veřejných dobíjecích stanicích. Tento krok samozřejmě vedl k tomu, že řidiči elektromobilů začali více a více využívat naše dobíjecí stanice, které byly doposud zdarma, a to i v případech, kdy u nás nenakupovali. Docházelo často k situacím, že naši zákazníci přicházeli o benefit spojení nákupu v prodejně a dobíjení elektromobilu, jelikož dobíjecí stanice byly trvale obsazené.“
Lidl navíc nečerpal pro výstavbu stanic dotace z veřejných prostředků. Proto „během srpna“ dobíjení postupně zpoplatní. Aktuálně budou ceny nastaveny na 5,9 Kč/kWh vč. DPH u AC dobíjení a 6,9 Kč vč. DPH u rychlého DC dobíjení. „Ceny se v budoucnu mohou samozřejmě měnit v závislosti na ceně elektrické energie,“ dodává Tomáš Myler.
Zákazník vždy uvidí aktuální tarif před zahájením nabíjení. Platba za dobíjení bude realizována prostřednictvím webové aplikace externího partnera. U každého dobíjecího bodu je umístěn QR kód. Načtením tohoto QR kódu chytrým telefonem bude zákazník přesměrován na stránky e-mobility.lidl.cz. Zde se může seznámit s podmínkami využívání služby a kliknout na tlačítko „Chci nabíjení“. Tím dojde k přesměrování na platební bránu, kde zákazník vyplní základní informace včetně e-mailové adresy.
Na dotaz, zda se nepočítá s instalací zařízení pro přímou platbu platební kartou nebo zda se nevedou jednání o integraci služby do již existujících dobíjecích služeb jednotlivých automobilek, mluvčí Lidlu odpověděl: „V současné době počítáme s postupem uvedeným výše. V případě, že bychom zvažovali alternativní řešení, budeme veřejnost včas informovat. Výhledově plánujeme integrovat funkci dobíjení do naší zákaznické aplikace Lidl Plus.“