Na spalovací motory zatím nedají dopustit ani u Porsche. Model 911 GT3 RS s atmosféricky plněným plochým šestiválcem s výkonem 525 koní je v podstatě závoďákem, se kterým můžete na silnice. To u Dodge již přemýšlejí, kam se budou vyvíjet tradiční americké muscle cars. V Číně se v případě svých nových modelů nechali inspirovat Audi A7, ale i Chryslerem PT Cruiser, a u Geely se zase chlubili přelomovým motorem s nezvykle vysokou tepelnou účinností.
Nejvýkonnější Bentley je rozlučkou s W12
Po modelu Bentley Bacalar, který vznikl jen ve 12 exemplářích, zakázková divize Mulliner představila další malokusovou sérii pro nejváženější zákazníky. Dvoudveřový grand tourer s označením Batur (jméno sopky a jezera na Bali) potěší jen 18 šťastlivců, kteří se o něm včas dozvěděli, a nemají problém zaplatit dva miliony eur (téměř 50 mil. korun).
Pod pro Bentley zcela nově pojatým zevnějškem se ukrývá technický základ z modelu Continental GT s přepracovaným šestilitrovým motorem W12, který je spojený s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Disponuje výkonem (544 kW) 740 koní a točivým momentem 1 000 Nm, jde v podstatě o rozlučku s tuctem válců pod kapotou. Titanový výfukový systém má z tohoto materiálu vyrobené i koncovky, které vznikly pomocí 3D tisku.
Zrychlení na 100 km/h trvá Bentley Batur méně než 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost přesahuje 355 km/h. Pečlivě vyladěný podvozek má elektronický diferenciál s omezenou svorností a aktivní stabilizátor. Vůz krotí obrovské brzdy s karbon-keramickými kotouči.
Každý z vyrobených kusů bude naprosto jedinečný. Za tímto účelem budou zákazníci spolupracovat s designéry Mulliner na definování všech detailů pomocí vizualizačního softwaru navrženého speciálně pro Batur. Podle Bentley lze v procesu trvajícím několik hodin každou část vozu individuálně navrhnout z hlediska barvy a povrchové úpravy, limitem je pouze fantazie zákazníka. K dispozici je i 3D tisk některých detailů z 18karátového zlata.