Automobilový svět se mění extrémně rychlým tempem. Před 10 lety jsem sportovně laděná SUV přehlížel a nerozuměl jejich přítomnosti na trhu. Dnes už moc dobře chápu, proč vznikají a jsou tolik rozšířená. Překvapivě jsem se dokonce začal těšit na každou zajímavou SUV novinku, protože inženýři tyto velké krabice naučili neuvěřitelné věci a často popírají zákony fyziky.
Tak například Porsche Cayenne Turbo GT je na Nordschleife stejně rychlé jako italské supersporty a X3 M umí prodriftovat kruhový objezd podobně snadno jako sportovní zadokolka. Pozadu nejsou ani ostrá SUV od Audi. Verze S a RS bodují hlavně stabilitou na suchém povrchu, pocitovou lehkostí a snadno dostupnou rychlostí. Naopak na kluzkém povrchu a hlavně sněhu umějí být zábavně přetáčivé a přes svoji vyšší hmotnost snadno ovladatelné.
SQ5 je svým projevem spíš než sportovní „jen“ vrcholem modelové řady. Nabízí slušnou dynamiku v přímce i zatáčkách, zároveň umí byt pohodlná a je i prostorná.