Od ledna do konce října se v Česku zvýšil prodej elektromobilů o 19 procent na 3 100 nových vozů, což jsou zhruba dvě procenta trhu. Proti loňsku to znamená zvýšení podílu o 0,7 procentního bodu. Česko však stále zaostává za Evropskou unií, kde je podíl elektromobilů na prodejích okolo 12 procent. Podíl elektromobilů na prodejích Škody v Evropě je v současnosti okolo devíti procent, za osm let to má být zhruba 70 procent.
Škodovka pro rok 2026 v akci. Hlásí návrat normálních tlačítek |
Český trh táhnou podle Maláčka hlavně firmy, které elektromobily zařazují do svých flotil. Desítky elektromobilů má například Komerční banka nebo Coca-Cola. Jedničkou na trhu je Škoda Enyaq s víc než třetinovým podílem. Do roku 2026 jej Škoda doplní o další nejméně tři elektrické modely. Uvede malé SUV, městský crossover a velké sedmimístné SUV vycházející ze studie Vision 7S.
Banka na vlastní peníze zkouší, jak přepřáhnout na elektropohon |
Spolu s růstem počtu elektromobilů musí podle šéfa Škody v Česku růst i počet dobíjecích míst. Uvedl, že počet dobíjecích bodů v Česku se letos zvýšil o 50 procent na 3 600, z toho těch rychlodobíjecích bylo víc než 100, což je růst o 150 procent. V roce 2025 má být v Česku 11 000 nabíječek včetně 800 rychlodobíjecích a o pět let později 35 000 dobíjecích bodů, včetně 2 300 s kapacitou nad 150 kilowatthodin, dodal.
Už je to tady. První zemí, která uvalí daň na elektromobily, je Velká Británie |