Předání vozu v nevadském závodě Tesly se účastnil generální ředitel firmy Elon Musk. Ten podle agentury Reuters uvedl, že bateriový nákladní vůz pro dálkovou dopravu sníží emise na dálnicích a výkonem a bezpečností překoná současná auta s naftovým motorem. Bude využívat technologii rychlého nabíjení, kterou Tesla použije také ve svém připravovaném pick-upu Cybertruck.
Musk poznamenal, že o vývoji plně elektrického kamionu Tesla informovala před pěti lety. Odborníci z oboru přesto zůstávají skeptičtí k tomu, že nákladní elektromobily na baterii ekonomicky zvládnou převážet velké náklady na vzdálenosti stovek kilometrů.
Tesla neoznámila ceny modelu Semi, neposkytla podrobnosti o původně plánovaných variantách vozu ani nedodala prognózu dodávek pro PepsiCo a jiné zákazníky. Uvedla, že začne Semi používat k přepravě dílů do svého závodu v Kalifornii.
V roce 2017 automobilka uvedla, že v závislosti na verzi bude nákladní vůz stát až 180 tisíc dolarů (4,2 milionu korun). Od té doby, ale Tesla své osobní vozy výrazně zdražila.
Kvůli vašemu moderování obsahu můžeme Twitter zakázat, varovala EU Muska |
Předsedkyně správní rady Tesly Robyn Denholmová nedávno uvedla, že Tesla by letos mohla vyrobit 100 vozů Semi. Musk řekl, že cílem Tesly je v roce 2024 vyrobit 50 tisíc nákladních aut.
V roce 2017 si výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo objednal 100 nákladních vozů. Mezi další firmy, které si nákladní vůz Semi objednaly, patří pivovar Anheuser-Busch, přepravní firma United Parcel Service (UPS) a maloobchodní řetězec Walmart.
Musk uvedl, že používá Semi pro testovací jízdy mezi závody v Nevadě a Kalifornii. Na jedno nabití podle něj vůz ujel 500 mil a i s nákladem vážil 81 tisíc liber (36 741 kilogramů).
Tesla nezveřejnila hmotnost nenaloženého vozu Semi, což je jedna z důležitých specifikací a důležitý faktor pro stanovení efektivity elektrických nákladních vozů. Prezentace vozu také skončila bez toho, aby Musk odpovídal na otázky, jak to na akcích Tesly obvykle dělá.
Tesla původně plánovala zahájit výrobu Semi v roce 2019. Od doby představení vozu začali bateriové nákladní vozy vyrábět i konkurenti, například firmy Daimler, Volvo, Nikola a Renault.
Na snímku na prezentaci Tesla také ukázala obrázek budoucího robotaxi, které je ve vývoji, s maketou budoucího vozu zakrytou plachtou.
17. listopadu 2017 |