náhledy
Dostat se z nuly na sto pod dvě sekundy, to hraničí s popíráním fyzikálních zákonů. V raketě nebo formuli možná ne, ale v autě? Přesto je to možné. Elektrický hypersport Pininfarina Battista to dokáže. Která další auta mají zrychlení, z kterého se vám zatočí hlava?
Autor: Porsche
Až do konce minulého století byly automobily schopné zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund vzácné. Na začátku milénia by se vozy, které dokážou akcelerovat za méně než čtyři sekundy, daly spočítat na prstech jedné ruky. S příchodem nových, velmi výkonných sportovních vozů s pohonem všech kol a vylepšenou technologií pneumatik jsou nyní na světě auta, které to dokážou pod tři sekundy.
Autor: Porsche
9.–10. Porsche 911 Turbo S (992) – 2,7 s. Porsche 911 Turbo S spoléhá na dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec o výkonu 478 kW (650 koní) s dvojitým přeplňováním VTG a výjimečnou trakci díky pohonu všech kol. Hodnota 2,7 sekundy platí pro kupé. Kabriolet je o jednu desetinu sekundy pomalejší.
Autor: Porsche
9.–10. Radical RXC GT – 2,7 s. Okruhový speciál, který však má homologaci i pro silniční provoz, má pod kapotou stejný přeplňovaný 3,5litrový šestiválec Ecoboost jako Ford GT.
Autor: Radical
Ve standardním provedení dosahuje výkonu 400 koní a zrychlení za 2,8 sekundy. Abyste se mohli pochlubit hodnotou o jednu desetinu lepší, musíte si objednat výrazně vylepšenou pohonnou jednotku o výkonu 650 koní.
Autor: Radical
7.–8. Bugatti Chiron – 2,5 s. Základní verzi nástupce sportovního modelu Veyron, Bugatti Chiron, pohání čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný 8,0litrový motor W16 o výkonu 1479 koní, což mu stačí na zrychlení za 2,5 sekundy.
Autor: Bugatti
Bugatti Chiron vozí jméno monackého závodníka Louisi Chirona, jednoho z nejlepších jezdců předválečné éry. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 420 km/h.
Autor: Bugatti
7.–8. Ferrari SF90 – 2,5 s. Nejrychlejší ferrari je na tom ve zrychlení stejně jako chiron, ale této hodnoty dosahuje „jen“ pomocí dvakrát přeplňovaného motoru V8 s trojicí elektromotorů o výkonu 987 koní.
Autor: Ferrari
Jde o vůbec první plug-in hybrid této značky. Na elektřinu ovšem ujede jen něco kolem 25 kilometrů.
Autor: Ferrari
6. Bugatti Chiron Super Sport – 2,4 s. Nejrychlejší ze speciálních edic Bugatti Chiron se jmenuje Super Sport.
Autor: Bugatti
Dvanáctiválec s výkonem 1587 koní zvládne zrychlit na stovku za 2,4 sekundy, na dvoustovce je za 5,8 s, 300 km/h pokoří v čase 12,1 s a 400 km/h za 28,6 s. Maximální rychlost pak je 440 km/h.
Autor: Bugatti
4.–5. Ultima RS, Ultima Evolution Coupé – 2,3 s. Britská značka Ultima nemá konkurenci ve výrobě extrémně rychlých speciálů se spalovacím motorem.
Autor: Ultima
Starší Ultima Evolution je k dispozici s přeplňovaným 6,8litrovým osmiválcem Chevy V8 o výkonu 1020 koní, zatímco novější RS lze objednat s přeplňovaným osmiválcem LT5, který dosahuje výkonu 1200 koní. V obou případech je hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h stejná, a to 2,3 sekundy.
Autor: Ultima
3. Pininfarina Battista – 1,86 s. Na stupně vítězů jako první vstupuje sporťák z Itálie Pininfarina Battista. Auto s výkonem 1 900 koní, točivým momentem 2 300 Nm a maximální rychlostí 350 km/h zrychlí na stovku za 1,86 sekundy.
Autor: Pininfarina
A je elektrické. Přestože je karoserie kompletně z karbonu, váží kvůli bateriím dvě tuny. Má čtyři elektromotory, každý pohání jedno kolo.
Autor: Pininfarina
2. Rimac C_Two – 1,85 s. Jeden z nejrychlejších vozů testuje chorvatská automobilka Rimac. Opět jde o elektromobil. Vůz s karbonovou karoserií, který rovněž využívá čtyři motory (jeden pro každé kolo), disponuje výkonem 1914 koní, což stačí na zrychlení na stovku za 1,85 s.
Autor: Rimac
Díky masivní 120kWh baterii ujede údajně až 400 km na jedno nabití.
Autor: Rimac
1. Aspark Owl – 1,69 s. Titul nejrychlejšího auta světa si nárokuje japonský Aspark Owl.
Autor: Aspark
Díky čtyřem elektromotorům o celkovém výkonu 1480 kW (2012 koní) vystřelí na stovku za 1,69 sekundy.
Autor: Aspark
Maximální rychlost má hodnotu 400 km/h a udávaný dojezd je 450 kilometrů.
Autor: Aspark