Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW má pro zaměstnance únikovou hru, aby je zbavil úzkosti z elektroaut

Německá automobilka Volkswagen vytvořila únikovou hru, v níž zaměstnanci v malých týmech řeší úkoly. Koncern tak chce zmírnit úzkost pracovníků z přechodu na elektromobilitu. Největší evropská automobilka do roku 2026 investuje do nových technologií 89 miliard eur (2,1 bilionu Kč).

Start výroby Volkswagenu ID.3 v továrně v německém Cvikově | foto: Volkswagen

Firma únikovou hru už otestovala v jiných svých závodech. Nyní ji naplánovala do školícího programu zaměstnancům ve své centrále ve městě Wolfsburg na východě spolkové země Dolní Sasko. S její pomocí chce připravit zaměstnance k přechodu na výrobu elektromobilů. Jako první přijde na řadu 1 200 lidí, kteří se budou podílet na výrobě elektrického modelu ID.3. Vůz se má začít ve Wolfsburgu vyrábět ve druhé polovině roku.

„Je to jeden ze stavebních kamenů v procesu zavádění pracovníků do světa elektromobility,“ řekl Gunnar Kilian, který v automobilce vede úsek lidských zdrojů. „Fakt, že spalovací motor už tu nebude, je pro někoho úplně nová věc. Musíme lidi vyškolit na prostředí s vysokým napětím,“ citovala ho agentura Bloomberg.

ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil

„Po závodech ve Cvikově (Zwickau) a Emdenu se továrna ve Wolfsburgu během několika příštích let stane také továrnou na elektrická vozidla. Tato zásadní transformace má být nejen založena na odborném školení, ale má také emocionální stránku: továrna ve Wolfsburgu otevřela eMotionRoom, kde si v následujících měsících může 22 000 výrobních zaměstnanců užít zábavný zážitek z procesu transformace z aut se spalovacím motorem na elektrická vozidla,“ popisuje německá značka, „eMotionRoom je součástí jednodenního školícího programu (eMotionDay) pro výrobní zaměstnance ve Wolfsburgu, který potrvá do roku 2025,“ vysvětluje.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Princip eMotionRoom se již setkal s velmi pozitivní zpětnou vazbou od našich zaměstnanců ve Cvikově. Nápad se ukázal jako mimořádně populární – proto jsme ho zařadili i do Wolfsburgu,“ komentuje zástupce odborářů Gerardo Scarpino. „Přechod na e-mobilitu se může uskutečnit pouze společně s našimi kolegy. Dostat je na palubu, inspirovat je a trénovat je naprosto zásadní pro náš společný úspěch. Je to proto, že transformaci můžeme zvládnout pouze společně – a eMotionRoom je klíčovou součástí skládačky.“

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

eMotionRoom si Volkswagen vyvinul vlastními silami. Má tři komplikovaně navržené místnosti a zaměstnanci musí v každé z nich do 20 minut vyřešit různé hádanky a problémy. Výzva začíná cestou zpět v čase do 19. století (vynález prvních elektromotorů), druhá místnost sleduje historii lokality Wolfsburg až do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Třetí místnost se zaměřuje na digitální budoucnost mobility.

Bez Italů by nebylo Volkswagenu. Vyrobili brouky, vymysleli golf

Stejně jako klasické únikové místnosti musí týmy (každý složený ze čtyř lidí) vyřešit různé problémy v každé místnosti, aby otevřely dveře. Každou skupinu provádějí dva instruktoři prostřednictvím videa. eMotionRoom je součástí jednodenního eMotionDay, který zahrnuje i další školicí moduly – například použití headsetů virtuální reality ve výrobě.

Kromě modelu ID.3 plánuje Volkswagen do roku 2026 vyrábět ve své rozlehlé centrále nejméně dva další elektrické modely, a to nový sportovně-užitkový vůz (SUV) Tiguan a následně další SUV. Naposledy zmíněný vůz má nahradit klíčový projekt elektromobilu Trinity, který se šéf společnosti Oliver Blume rozhodl kvůli zpoždění softwaru posunout nejméně o dva roky.

KOMENTÁŘ: Flagelanti a vlci vegani. Automobilové ekošílenství eskaluje

Německý koncern do začátku roku 2025 investuje do přestavby wolfsburského závodu na výrobu elektromobilů 460 milionů eur. Většina peněz půjde do výrobních zařízení a zbytek na rekvalifikaci zaměstnanců.

Modrý článek, lego a extrémní úspory. VW vykročil k elektrobudoucnosti

„Wolfsburg je výjimečný tím, že se zde budou ještě mnoho let vyrábět vozidla se spalovacími motory. Jinými slovy: Pro Wolfsburg je nadcházející transformace především a především o integraci – hladkém propojení s probíhajícími operacemi a výrobou. To je velmi speciální výzva,“ komentuje Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen pro výrobu a logistiku.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Nová výrobní linka ve Wolfsburgu nám poskytne větší flexibilitu než kdykoli předtím,“ řekl ředitel závodu Rainer Fessel. „Montážní linka bude první ze závodů vyrábějících osobní automobily značky Volkswagen v Německu, která dokáže na stejné lince vyrábět vozy s elektrickým i spalovacím motorem. S budoucí platformou SSP se tak za několik let stane první multiplatformní továrna Wolfsburgu Volkswagen,“ dodal Fessel. Stojí za doplnění, že vůbec první továrnou, ve které se na jedné lince vyrábí najednou vozy dvou zcela odlišných koncepcí pohonů, je závod Škody v Mladé Boleslavi. Kde se vyrábí pohromadě model Enyaq (elektrická „zadokolka“) s Octavií (vůz s pohonem předních kol se spalovacími motory).


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

Dále v Jihočeském kraji provozuje například ČEZ 20 veřejných dobíječek. Jsou v...

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

Lej Ťün, generální ředitel a zakladatel firmy Xiaomi představuje elektrický...

VIDEO Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

Mezi další subjekty, které mohou být napadené hackery jsou prodejci aut,...

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Hotely volají po dobíjecích stanicích, počet hostů v elektromobilech roste

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

VIDEO Rozvíjející se elektromobilita je patrná i na spotřebě u dobíjecích stanic. U těch, které v...

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

Nizozemská elektrická síť kapacitně nestíhá, když se dobíjí stávajících 450...

Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...