Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvNové motory jsou extrémně složité, vyžadují odborný servis a doba, kdy člověk nějak udržel felicii i na vesnici s omezeným rozpočtem při životě dlouhé roky, je opravdu pryč.
Mohou za to především požadavky zákazníků na úspornější a výkonnější auta, ale také samozřejmě velmi přísné moderní emisní normy. Dnes už prakticky nejde udělat auto s velkým atmosférickým motorem, nepřímým vstřikováním a jednoduchým katalyzátorem. Tedy, udělat by šlo, ale ne na evropském trhu, který levné a svobodné mobilitě vyhlásil válku.
Zkusme tak vybrat ojetiny, které jsou velmi spolehlivé a mají potenciál vydržet bez velkých investic a nákladných oprav ještě dlouhé roky, klidně i desetiletí. Dopředu ale upozorňujeme, že z kávové sedliny či křišťálové koule věštit neumíme, takže vycházíme spíše ze zkušeností servisáků s podobnými auty, které za sebou mají vysoký nájezd. Ten napoví hodně. Co ale bude za deset let...