Spy fotky se staly již neodmyslitelným marketingovým nástrojem automobilek. Dnes je již téměř povinností vymyslet nějaký originální polep, jaký ještě nikdo jiný neměl. Automobilkám velmi záleží na tom, aby zakamuflované prototypy byly fotogenické.
Nejúčinnější je černo-bílé maskování, které dnes používá celá řada značek, hojně pak především BMW. Změť bílých ornamentů na černém pozadí totiž opticky velmi účinně rozbíjí všechny hrany a prolisy. Mnichovská automobilka ho používá od roku 2007, kdy ho v rámci své doktorandské práce navrhla jedna studentka designu. Skládá se z bílých a poměrně složitých spirálových tvarů na černém pozadí, inspirovaných tradičními černobílými kamuflážemi válečných lodí z roku 1918. Jejich autorem byl britský umělec Norman Wilkinson, který je vymyslel při své službě v Britském královském námořnictvu. Střídající se černobílé geometrické vzory rozbily obrysy lodí, a tím znesnadnily jejich zaměřování německými ponorkami. Tato „oslňující kamufláž“, jak je nazval jejich autor, se uplatnila během první světové války na čtyřech tisících válečných plavidlech.