Loni se prodalo rekordních 8,33 milionu kusů všech variant. To bylo přibližně o 400 000 kusů více než v předchozím roce. Uvedla to agentura DPA s odvoláním na údaje závodní rady VW.
K rekordu přispěla varianta hotdog, uvedená na trh v roce 2021, které se loni prodaly téměř dva miliony kusů. Klasického currywurstu se prodalo 6,4 milionu kusů.
Nejprodávanější produkt Volkswagenu? Párek |
Vyřazení currywurstu z nabídky podnikové kantýny v hlavní budově centrály německé automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu v roce 2021 vzbudilo značný rozruch. Mimo jiných kritizoval tento krok i bývalý německý kancléř Gerhard Schröder. Kantýna tehdy přešla na vegetariánskou stravu, v létě 2023 však začala znovu currywurst nabízet. V ostatních více než 30 jídelnách a kioscích v závodě zůstal currywurst v nabídce zachován.
Firemní VW currywurst je k dostání také v mnoha supermarketech v Dolním Sasku. Vyrábí se v řeznictví, které je součástí závodu Volkswagen Service Factory. Párek VW má dokonce i své produktové číslo, jako všechny ostatní díly koncernu – 199 398 500 A.
Oblíbený currywurst se po kritice vrací do podnikové kantýny Volkswagenu |
VW párek je populární nejen v kantýnách továren Volkswagenu, prodává se celkem v 11 zemích. Denně se jich tu vyrobí asi 18 tisíc. Tento klasický kousek mezi uzeninami váží 170 gramů, měří 25 centimetrů a prodává se v balíčcích po pěti kusech označeném pečetí „Originál“. Je třeba zdůraznit, že „Currywurst od Volkswagenu“ je párek, nikoli klobása, jak se leckde mylně uvádí.
Receptura je přísně tajná a od roku 1973 neprošla žádnou změnou. Jisté je, že kořenící směs obsahuje sůl, pepř a zázvor, samozřejmě i kari - ovšem zbytek je „top secret“.
Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům po celém světě 9,24 milionu vozů, o téměř 12 procent více než před rokem. Odbyt hlavní koncernové značky VW vloni vzrostl o 6,7 procenta na 4,87 milionu vozů.
Currywurst zaměstnancům nechybí, bezmasá jídla si oblíbili, tvrdí Volkswagen |