Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A-Entry: nová levná škodovka v představách designéra

V Mladé Boleslavi o ní hodně lidí mluví, ale jen málo z nich jí vidělo. A-Entry bude jedním z nejdůležitějších modelů Škodovky. Za dva roky přijede a má navázat na veleúspěšnou kariéru Octavie Tour, která jede do důchodu.

Představa designéra o nové levné škodovce | foto: Pavel Hrubý, AutoDesign&Styling

Nová škodovka nosí prozatím označení A-entry, jmenovat se ale bude jinak, spekuluje se o úspěšných jménech historie Felicia nebo Popular.

Jak by nová laciná škodovka mohla vypadat, se pro aktuální vydání magazínu o automobilovém designu AutoDesign&Styling snaží představit designér Pavel Hrubý.

"Podle zákulisních informací by měl Octavii Tour nahradit zcela nový liftback a později také kombi. A přestože by to měl být spíš nízkorozpočtový model, jeho křivky jsou podle těch, kteří už jej měli šanci vidět, překvapivě atraktivní a působivé," popisuje Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling.

Odvážný návrh Pavla Hrubého ale není jen sněním. "Tvary škodovek čekají velké změny," říká Laube. Podle šéfa designu koncernu VW Waltera de Silvy je vzhled dnešních škodovek příliš konzervativní. Designéři vedení Jozefem Kabaněm, autorem jednoho z nejobdivovanějších aut dneška Bugatti Veyron, se tedy mohou odvázat.

Podle Laubeho se změny mají dotknout i některých základních částí designové identity české značky, jako je například tvar charakteristické mřížky chladiče. "Při komplexním pohledu by si inovaci zasloužilo i samotné logo Škody. O modernější podobě okřídleného šípu se už v minulosti jednalo několikrát," popisuje Laube.

Někteří už novou škodu viděli

Vývoj vozu probíhá v přísném utajení, podle informací iDNES.cz jsou detaily o novém modelu hlídané ještě více, než je obvyklé. A-Entry ale letos v březnu Škoda ukázala společně s dalšími chystanými modely koncernu VW vybraným hodnotitelům z řad běžných řidičů. V rámci tzv. car clinic šetření viděli majitelé aut, které a-entry přímo konkurují, již téměř hotové auto. Podobné průzkumy pořádají všechny automobilky. Ještě před dokončením vývoje si tak ověřují, jestli se jejich vývoj ubírá správnou cestou. Na akci konanou v druhé polovině března sezvala automobilka kromě českých hodnotitelů také cizince. Protože a-entry má nahradit Octavii Tour, která byla velmi úspěšná na ruském trhu, zvala automobilka na průzkum do Prahy také rusky mluvící majitele Fiatů Linea, nebo Chevroletů Cruze. Hodnotitelé podepisují dokument o mlčenlivosti s hrozbou vysoké pokuty. V průběhu jednoho dne auto prozkoumávají, hodnotí jeho design a vyplňují podrobné dotazníky. V průhonickém hotelu, kde se akce konala, byla na akci vyhrazena půlka tenisové haly, organizátoři zatemnili okna a celý prostor bedlivě střežili.

Hodně místa, jednodušší technika

A-entry by měl konkurovat třeba Renaultu Fluence. Dvojčetem nové škodovky má být nový Seat Toledo. Zatím se ví, že to má být relativně velké auto, které rozměry zapadne mezi fabii combi a stávající octavii. Autotýdeník Svět motorů odhaduje, že bude mít dokonce delší rozvor (vzdálenost mezi nápravami, která rozhoduje o vnitřním prostoru) než octavia. Odcházející šéf Škody Reinhard Jung loni řekl, že nový model z Mladé Boleslavi bude sedan, nyní je ale téměř jisté, že to bude liftback. Tedy vůz s výklopnou zadní stěnou jako mají nekombíkové octavie. Podle Světa motorů se do kufru naloží okolo 500 litrů nákladu. A-entry se ale narozdíl od octavie bude muset spokojit s jednodušší zadní nápravou a na kolech, která poveze, budou výhradně bubnové brzdy. Nová škodova si také bude muset podle odhadů odpustit drahé výrobní technologie a moderní materiály. Interiér má být jednoduchý s lacinými materiály. Svět motorů odhaduje, že až se v roce 2012 představí, bude mít základní cenovku pod 300 tisíc korun. Jung loni mluvil o 260 tisících.

Nový model bude jeden z nejdůležitějších v nabídce Škody. Přesně totiž odpovídá požadavkům šéfa VW Winterkorna na změnu strategie mladoboleslavské značky, která začíná příliš konkurovat ostatním značkám koncernu. Škoda má začít nabízet levnější modely s jednodušší technikou a přestat příliš konkurovat passatu svým superbem.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...