Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A1: nové malé audi se odhaluje po částech

  8:37aktualizováno  8:37
Audi zvolilo netradiční způsob představení svého nového modelu A1. Automobilka odhaluje detaily nového malého vozu postupně, v celé kráse se objeví až v únoru.

Audi A1 | foto: Audi

A1 bude nejmenším modelem ingolstadtského výrobce. Audi zdůrazňuje, že přes své kompaktní rozměry, bude "ájednička" jediný prémiový vůz své třídy. Německý výrobce v nedávné minulosti ale se svým malým prémiovým vozem narazil. Netradiční celohliníkový model A2 se setkal s nezájmem zákazníků.

Audi A1

První koncept nejmenšího Audi pojmenovaný A1 project quattro byl prezentován již na tokijském autosalonu v roce 2007. V roce 2008 se potom na pařížském autosalonu představil koncept A1 Sportback, tedy jakési sportovní mini kombi.

Nyní začala německá automobilka na speciálním portálu pro novináře a pro veřejnost na portálu YouTube a na sociálních sítích Facebook a Twitter postupně lákat na oficiální představení finální verze svého kompaktního modelu. V celé kráse se novinka objeví až v únoru a výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě v březnu.

Prozatím Audi zveřejnilo pouze boční skicu připravovaného sub-kompaktu. Ještě v minulém roce automobilka zveřejnila podobu novinky ztvárněnou ve stylu graffiti. Už také známe podobu předních světlometů, které dostanou diody pro denní svícení ve stylu nové generace reprezentativní limuzíny A8.

Jak tedy bude novinka A1 vypadat ve finálním provedení si musíme ještě chvíli počkat. Již představené koncepty ale dávají vozu konkrétnější podobu. Audi si se svým novým mini vozem nepřipouští neúspěch a očekává, že ročně prodá 80 000 kusů "ájedniček".

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.