Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A3 Sportback 3,2i DSG: osobnost mezi kompakty

  8:52aktualizováno  8:52
Je to dlouhý hatchback, nebo krátké kombi? Je to Sportback. Předchozí generace Audi A3 měla ve tří i pětidveřovém provedení prakticky totožnou stylistiku. Nový pětidvéřový hatchback z Ingolstadtu má oproti tomu svou vlastní a nezaměnitelnou identitu.
Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback | foto: Audi

Prodloužení zadní části, druhý pár dveří a pozměněná čelní a zadní partie povýšily “á-trojku” z hlediska praktického i estetického.

Design
Sportback se od svého třídveřového sourozence odlišuje o 83 mm větší délkou, pěticí dveří a především přepracovaným designem. Vzhledové odlišnosti obou verzí jsou tak velké, že se v podstatě jedná o dva svébytné automobily.

Při pohledu zepředu na Audi A3 Sportback na sebe okamžitě upozorní výrazná jednodílná čelní maska, která se stává sjednocujícím stylistickým prvkem všech nových modelů Audi – po dvánáctiválcovém modelu A8 a Audi A6 nové generace je Sportback třetí Audi, které ji dostává.

Dynamickou tvář vozu dokreslují prolisy kapoty, moderní světlomety s čirou optikou a otvory ve spodní části nárazníku. Originálně působí nové Audi z bočního pohledu. Jemně klenutá střecha a její dozadu klesající křivka a stoupající linie bočních dveří připomínají automobily s karosérií kupé.

Osobitý vzhled podtrhují stylisticky čistě řešené zadní partie se světlomety protaženými hluboko do boků. Sportovní image vozu umocňují i vyklenuté podběhy kol a mohutně profilované prahy.


Interiér
Vnitřní prostor pětidveřové A3 je estetickou kombinací elegance a sportovního šarmu. Kokpit vozu je až na drobné detaily totožný s třídveřovou verzí.

Přístrojová kaplička půlkruhového tvaru, masivní středový panel a čtveřice kruhových výdechů ventilace podtrhuje dynamický charakter vozu. Dominantním prvkem interiéru jsou nové tří a čtyřramenné volanty, jejichž středová část svým provedením navazuje na design jednodílné čelní masky.

Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá, všechny ovládací prvky jsou sdruženy v logických skupinách. K celkově vysokému cestovnímu komfortu přispívají i pohodlná, nízko uložená sedadla. Dvojice předních sedaček má dobré boční vedení, pochvalu zaslouží i rozsah jejich nastavení.

Přístup na přední i zadní řadu sedadel je velmi snadný, čtveřice rozměrných dveří se otevírá ve velkém úhlu. Stejně jako prestižní limuzíny Audi, tak i kompaktní A3 Sportback má vnitřní prostor tvořen výhradně jakostními materiály, dobře patrná je i vysoká úroveň řemeslného zpracování a cit pro sebemenší detail.

Prodloužení zadního převisu se pozitivně projevilo nejen v nabídce prostoru pro cestující na zadních sedadlech, ale i ve velikosti a variabilitě zavazadlového prostoru. Základní objem zavazadelníku má hodnotu 370 litrů, sklopením asymetricky dělených zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1120 litrů.

V porovnání se soudobou konkurencí jsou tyty hodnoty pouze průměrné, průměrná je i skladnost kufru. Po sklopení opěradel zadních sedadel totiž vznikne na ložné ploše nepraktický schod, který znesnadňuje převážení rozměrnějšího nákladu. Audi A3 Sportback se ale nesnaží suplovat roli rodinného vozu, menší praktičnost kufru mu tak můžeme odpustit.


Test třídveřového Audi A3

První jízdní dojmy
První praktické zkušenosti za volantem nejsilnější verze 3,2 V6 potvrdily očekávání. Audi A3 je stejně jako třídveřový sourozenec automobilem s výjimečnými jízdními vlastnostmi. Podvozek odpovídá dynamickému charakteru vozu, na rozdíl od většiny podobně zaměřených konkurentů však není přehnaně tvrdý.

Jízda po rozbitých městských komunikacích sice nepatří mezi oblíbené kratochvíle, sportback ale většinu drobných nerovností absorbuje s přehledem. Nové Audi oslňuje i výbornou směrovou stabilitou. Čtyřprvková zadní náprava a systém pohonu všech kol Quattro mají hlavní zásluhu na sebevědomém chování vozu a snadném ovládání, tlumiče s tužší charakteristikou zase zamezují většímu náklonu v ostrých zatáčkách.

Výsledný dojem z naladění podvozku je znamenitý. Audi A3 Sportback snese velmi hrubé sportovní zacházení a v tomto ohledu se může směle měřit i s ryze sportovními vozy.

Zážehový šestiválec má kultivovaný chod a doslova přebytek výkonu. Od prostoru pro cestující je solidně akusticky izolován, ve vysokých otáčkách tvoří příjemnou zvukovou kulisu. Mohutný výkon motoru je prostřednictvím DSG převodovky přenášen na všechna čtyři kola.

Řazení jednotlivých převodových stupňů probíhá hladce, plynule s citlivým meziplynem a téměř bleskurychle. Šestiválcový agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou je zdrojem nepřetržité síly v celém spektru otáček. Brzdová soustava je adekvátní dynamickým vlastnostem, nereaguje přehnaně razantně, zato však rychle a spolehlivě. Na vysoké technické úrovni je i řízení vybavené elektromechanickým posilovačem s proměnlivým účinkem.


Pohonné jednotky
Pro nové Audi A3 Sportback je připraveno celkem sedm motorů – pět zážehových a dvě vznětové pohonné jednotky. Svou premiéru si v novém modelu odbývá motor 2,0 TFSI - první velkosériový přeplňovaný agregát vybavený přímým vstřikováním benzínu do válců.

Motor

objem

max. výkon (kW/k)

Max. točivý moment (Nm)

Zážehový čtyřválec

1,6

75/102

148

Zážehový čtyřválec

1,6 FSI

85/115

155

Zážehový čtyřválec

2,0 FSI

110/150

200

Zážehový čtyřválec

2,0 TFSI

147/200

330

Zážehový šestiválec

3,2 V6

184/250

320

Vznětový čtyřválec

1,9 TDI

77/103

250

Vznětový čtyřválec

2,0 TDI

103/140

320

Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4.

Resumé
Audi A3 Sportback je prestižní vůz s kompaktními vnějšími rozměry. Vůz s výrazným sportovně-elegantním designem, vytříbeným interiérem, příkladnými jízdními vlastnostmi, snadným ovládáním a v porovnání s třídveřovou verzí i zajímavou pořizovací cenou, která však rozhodně není lidová. Je to Audi každým coulem.

Ceny Audi A3 Sportback

Model

převodovka

výbava

základní cena od (Kč)

1,6

5rychlostní

Attraction

581 600

1,6

tiptronic

Attraction

634 600

1,6 FSI

6rychlostní

Attraction

646 600

2,0 FSI

6rychlostní

Attraction

756 600

2,0 FSI

tiptronic

Attraction

809 600

2,0 TFSI

DSG

Ambition

941 200

2,0 TFSI Quattro

6rychlostní

Ambition

959 200

3,2 V6 Quattro

6rychlostní

Ambition

1 041 600

3,2 V6 Quattro

DSG

Ambition

1 103 600

1,9 TDI

5rychlostní

Attraction

671 600

2,0 TDI

6rychlostní

Attraction

741 600

2,0 TDI

DSG

Attraction

807 600

Audi A3 Sportback se na českém trhu začne prodávat počátkem října tohoto roku

Ceník zahrnuje všechny kombinace motorů a převodovek v nejlevnějším možném provedení. Celková nabídka zahrnuje 40 variant.


Standardní výbava:

Nové Audi A3 je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy. Základní Attraction, sportovně pojaté Ambition, luxusní Ambiente a individualistické S line.

Do standardní výbavy Attraction patří například:

Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdných sil EBV, protiprokluzový systém ASR, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, posilovač řízení servotronic s proměnným účinkem, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a osmi reproduktory, imobilizér, zeleně tónovaná skla, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo obě přední sedadla (v závislosti na motorizaci), dělené a sklopné zadní opěradlo, dekorace interiéru v matném provedení, sportovní volant obšitý kůží, velurové koberečky atd.

Paket Ambition obsahuje navíc:

Elektronický stabilizační systém ESP s integrovanou funkcí brzdového asistentu (pro modely se systémem quattro), informační systém řidiče, kola z lehkých slitin o rozměru 17” s pneumatikami 225/45 R17, sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, mlhové světlomety, hliníkové nástupní lišty, dekoraci interiéru v leštěném provedení, sportovní podvozek, sluneční clonu pro zadní okno atd.

Luxusní paket Ambiente obsahuje navíc oproti verzi Attraction:

Kola z lehkých slitin o rozměru 16” s pneumatikami 205/55 R16, tempomat, automaticky zaclonitelné vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, paket vnitřního osvětlení, paket odkládacích přihrádek, ukazatel vnější teploty, přední loketní opěrku, dekoraci interiéru z jantarového dřeva Vavona.

Sportovní paket S line obsahuje oproti Ambition:

Sportovní podvozek S line, potahy sedadel v kombinaci látka / kůže, volant a hlavici řadící páky potažené perforovanou kůží, dekoraci interiéru v provedení matný hliník, osvětlená kosmetická zrcátka, nástupní lišty s logem S line, černá provedení interiéru, atd.

Příplatková výbava:

Boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech, průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, alarm systém včetně kontroly vnitřního prostoru, prosklená střecha “open sky”, automatická klimatizace, kola z lehkých slitin o rozměru 18”, systém kontroly tlaku v pneumatikách, navigační systém s monochromatickým nebo barevným displejem, audiosystém BOSE, nezávislé topení, kožené čalounění, autotelefon, elektrické ovládání sedadel, xenonové světlomety atd.

Zájemci o Audi A3 Sportback mohou vybírat z palety patnácti laků (5 laků metalizovaných, 6 s perleťovým efektem a 4 klasické). Bohatá je i nabídka potahových látek a čalounění interiéru. Ta obsahuje celkem 23 provedení (13 textilních a 10 kožených).

Další odstíny laku nebo interiéru lze individuálně přiobjednat v rámci programu Audi exclusive. Všechny verze modelu A3 Sportback mají kliky dveří, nárazníky a kryty zpětných zrcátek vyvedené v barvě karoserie.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz