Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A5 Sportback: nové šaty pro Audi A4

  11:50aktualizováno  11:50
Nejčerstvější novinkou podzimu je v autosalonech Audi čtyřdveřové kupé A5 Sportback. Rozhodně mu neupřete eleganci a krásu, hlavně je to ale taková hezčí A4.

Podle představitelů automobilky je A5 Sportback završením současné designové linie Audi. Má tak být asi nejdokonalejším představitelem řady a pohled na zhruba 4,7 metru dlouhý hatchback to dokazuje.

Audi A5 Sportback

Audi se ale kromě elegance nového modelu chlubí také jeho praktičností. Ono totiž A5 vlastně vůbec není žádným čtyřdveřovým kupé, ale klasickým pětidveřovým hatchbackem. Kufr má stejný objem jako u sedanu A4, je ale podstatně lépe přístupný. Samozřejmě lze sklopit i zadní sedačky a do vozu naložit nákladu podstatně více – konkrétně 980 litrů.

Může se hodit

Hledáte eleganci a krásu? Automobily Audi A5 na prodej na obřím portálu
www.automodul.cz

Nedostatkem místa A5 Sportback netrpí ani na zadních sedadlech; je tu sice o trochu méně místa, než v klasické A4, ale vzhledem ke snížení linie střechy o 36 milimetrů subjektivně ubylo prostoru méně, než by se dalo očekávat. Podobně jako klasická A4, nebude ani A5 na zadních sedadlech nic pro čahouny.

Audi A5 Sportback

Ze sedmi možných motorových variant, které se do A5 dodávají, jsme vyzkoušeli tu nejsilnější turbodieselovou – 3.0 TDI Quattro se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Po usednutí za volant postřehne řidič A5 Sportback v porovnání s "obyčejnou" A4 rozdílů jen minimum. Jen ostřeji skloněné čelní sloupky a nižší střecha dávají najevo, že sedí v jiném autě. Po rozjezdu také nezaznamená téměř žádné rozdíly.

Pohrát s můžete s nastavením systému Individual Drive, kde je ovládání nastavení tvrdosti magnetických tlumičů. Při běžné jízdě po obyčejných silnicích rozdíl mezi tvrdým a měkkým nastavením ale není příliš výrazný. Komfortnější režim se projeví až při jízdě po dálnici ve vyšších rychlostech, nebo při "poskakování" po zvlněné dlažbě.

Audi A5 Sportback

Celkově je ale při jízdě cítit, že prodloužení rozvoru oproti A4 přispělo plavnosti jízdy. Audi A5 Sportback prostě a jednoduše není žádné lehoučké sportovní náčiní, ale spíše celkem komfortní grand tourismo s vysokorychlostními ambicemi.

Pro ty je motor 3.0 TDI s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm jako stvořený. Jeho zátah je opravdu impozantní a vůz s ním dovede být až nečekaně rychlý. Jenže na klikatých silničkách v okolí Berouna, kde jsme vůz zkoušeli, to prostě a jednoduše není ono. Obratnost se již vytrácí a fyzika je neúprosná. Na ostré řezání zatáček ale snad ani nikdy běžné "audiny" nebyly.

Audi A5 Sportback

Ne že by A5 Sportback nebyla v zatáčkách rychlá, ale lehkost jí jednoduše chybí a řidiči nepomáhá ani jistá izolace od vozovky – i v přitvrzeném režimu podvozku nemá řidič kdovíjak přímý kontakt s vozovkou.

Zatímco běžné modely Audi jsou možná občas na pohled trochu chladné a jednotlivé modelové řady si může nezávislý pozorovatel splést; A5 Sportback patří k těm nejpříjemnějším a nejzajímavějším "rodinným" vozům v nabídce automobilky čtyř kruhů.

Oproti Audi A4 je Sportback se stejným motorem asi o 50 tisíc dražší; oproti kombíku (verze Avant) je ale rozdíl jen 5000 korun. Výhodou řady A4 je ale fakt, že je ke koupi i se slabšími motorizacemi než A5 Sportback.

Ceny Audi A5 Sportback
benzinové modely výkon cena (Kč s DPH)
2.0 TFSI 132 kW 909 300
2.0 TFSI multitronic 132 kW 965 100
2,0 TFSI 155 kW 956 400
2.0 TFSI quattro S tronic 155 kW 1 084 900
3.2 FSI S tronic 195 kW 1 188 700
naftové modely
2.0 TDI multitronic 105 kW 946 700
2.0 TDI 125 kW 923 300
2.0 TDI quattro 125 kW 993 200
2.7 TDI 140 kW 1 012 800
2.7 TDI multitronic 140 kW 1 068 600
3.0 TDI quattro 176 kW 1 182 200
3.0 TDI quattro S tronic 176 kW 1 240 800



Témata: Beroun, krása, Audi, Audi A4

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz