Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A5 Sportback: nové šaty pro Audi A4

  11:50aktualizováno  11:50
Nejčerstvější novinkou podzimu je v autosalonech Audi čtyřdveřové kupé A5 Sportback. Rozhodně mu neupřete eleganci a krásu, hlavně je to ale taková hezčí A4.

Audi A5 Sportback | foto: Mobil

Podle představitelů automobilky je A5 Sportback završením současné designové linie Audi. Má tak být asi nejdokonalejším představitelem řady a pohled na zhruba 4,7 metru dlouhý hatchback to dokazuje.

Audi A5 Sportback

Audi se ale kromě elegance nového modelu chlubí také jeho praktičností. Ono totiž A5 vlastně vůbec není žádným čtyřdveřovým kupé, ale klasickým pětidveřovým hatchbackem. Kufr má stejný objem jako u sedanu A4, je ale podstatně lépe přístupný. Samozřejmě lze sklopit i zadní sedačky a do vozu naložit nákladu podstatně více – konkrétně 980 litrů.

Může se hodit

Hledáte eleganci a krásu? Automobily Audi A5 na prodej na obřím portálu
www.automodul.cz

Nedostatkem místa A5 Sportback netrpí ani na zadních sedadlech; je tu sice o trochu méně místa, než v klasické A4, ale vzhledem ke snížení linie střechy o 36 milimetrů subjektivně ubylo prostoru méně, než by se dalo očekávat. Podobně jako klasická A4, nebude ani A5 na zadních sedadlech nic pro čahouny.

Audi A5 Sportback

Ze sedmi možných motorových variant, které se do A5 dodávají, jsme vyzkoušeli tu nejsilnější turbodieselovou – 3.0 TDI Quattro se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Po usednutí za volant postřehne řidič A5 Sportback v porovnání s "obyčejnou" A4 rozdílů jen minimum. Jen ostřeji skloněné čelní sloupky a nižší střecha dávají najevo, že sedí v jiném autě. Po rozjezdu také nezaznamená téměř žádné rozdíly.

Pohrát s můžete s nastavením systému Individual Drive, kde je ovládání nastavení tvrdosti magnetických tlumičů. Při běžné jízdě po obyčejných silnicích rozdíl mezi tvrdým a měkkým nastavením ale není příliš výrazný. Komfortnější režim se projeví až při jízdě po dálnici ve vyšších rychlostech, nebo při "poskakování" po zvlněné dlažbě.

Audi A5 Sportback

Celkově je ale při jízdě cítit, že prodloužení rozvoru oproti A4 přispělo plavnosti jízdy. Audi A5 Sportback prostě a jednoduše není žádné lehoučké sportovní náčiní, ale spíše celkem komfortní grand tourismo s vysokorychlostními ambicemi.

Pro ty je motor 3.0 TDI s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm jako stvořený. Jeho zátah je opravdu impozantní a vůz s ním dovede být až nečekaně rychlý. Jenže na klikatých silničkách v okolí Berouna, kde jsme vůz zkoušeli, to prostě a jednoduše není ono. Obratnost se již vytrácí a fyzika je neúprosná. Na ostré řezání zatáček ale snad ani nikdy běžné "audiny" nebyly.

Audi A5 Sportback

Ne že by A5 Sportback nebyla v zatáčkách rychlá, ale lehkost jí jednoduše chybí a řidiči nepomáhá ani jistá izolace od vozovky – i v přitvrzeném režimu podvozku nemá řidič kdovíjak přímý kontakt s vozovkou.

Zatímco běžné modely Audi jsou možná občas na pohled trochu chladné a jednotlivé modelové řady si může nezávislý pozorovatel splést; A5 Sportback patří k těm nejpříjemnějším a nejzajímavějším "rodinným" vozům v nabídce automobilky čtyř kruhů.

Oproti Audi A4 je Sportback se stejným motorem asi o 50 tisíc dražší; oproti kombíku (verze Avant) je ale rozdíl jen 5000 korun. Výhodou řady A4 je ale fakt, že je ke koupi i se slabšími motorizacemi než A5 Sportback.

Ceny Audi A5 Sportback
benzinové modely výkon cena (Kč s DPH)
2.0 TFSI 132 kW 909 300
2.0 TFSI multitronic 132 kW 965 100
2,0 TFSI 155 kW 956 400
2.0 TFSI quattro S tronic 155 kW 1 084 900
3.2 FSI S tronic 195 kW 1 188 700
naftové modely
2.0 TDI multitronic 105 kW 946 700
2.0 TDI 125 kW 923 300
2.0 TDI quattro 125 kW 993 200
2.7 TDI 140 kW 1 012 800
2.7 TDI multitronic 140 kW 1 068 600
3.0 TDI quattro 176 kW 1 182 200
3.0 TDI quattro S tronic 176 kW 1 240 800



Témata: Beroun, krása, Audi, Audi A4


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.