Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Absolonová: Dřív jsem se tolik nebála

aktualizováno 
Monika Absolonová jezdí ve velkém mercedesu. Vyhovuje jí robustností. Na druhou stranu se jí s ním špatně parkuje. Zpěvačka přiznává, že dříve auto vybírala hlavně podle barvy a celkového vzhledu. Dnes už je to jinak.

Monika Absolonová si do svého mercedesu objednala automatickou převodovku | foto: Archiv Moniky Absolonové

„Musím koukat na prostornost, co největší bezpečnost, dobré jízdní vlastnosti a kvůli mému labradorovi i na objemný kufr,“ říká zpěvačka.

Když jedete, posloucháte raději rádio, nebo si pouštíte cédéčka?
Střídám to. Ale dost často se v autě učím texty písniček, které mám vypálené na cédéčku. Když jsem si mercedes pořídila, byl to docela problém, protože můj přehrávač v autě odmítal neoriginální desky přehrávat.

Nakonec jsem ho musela nechat vyměnit. Možná na ostatní řidiče působím dost divně. Jejich pohledy ve chvíli, kdy stojím v zácpě a nahlas zpívám, bych vám přála vidět. Jednou na mě dokonce vedle tramvajové zastávky, kde jsem stála na červenou, zaklepali, jestli jsem se nezbláznila. Stáhla jsem okno a vysvětlila jim, že se učím. (smích)

Jaký typ řidičky jste? Jezdíte spíš pomalu a opatrně, nebo máte ráda svižnější jízdu?
Mám raději rychlejší jízdu. Docela bych uvítala, kdyby se u nás na dálnicích mohlo jezdit rychleji než 130 kilometrů za hodinu. V Německu jsem jednou jela ve vypůjčeném sportovním autě dvoustovkou. Z toho už mi však nebylo moc dobře. To už je rychlost, při které člověk neví, co se může přihodit. Když se něco stane, moc času na pohotovou reakci nemáte.

Jaké máte vztahy s policisty?
Jak kdy. Někdy jsou fajn. Myslím tím, že mi občas tolerují stání se zapnutými výstražnými světly v místech, kde se nedá normálně zaparkovat. Pro mě je tragédie, že pracuji přímo v centru Prahy, kam do divadla jezdím i na zkoušky.

Když mám vystoupení třikrát do týdne, nějaký lísteček s pokutou se mi za stěračem občas objeví. Někdy dostanu i botičku. Nedávno mi auto dokonce odtáhli úplně, a to i s peněženkou, kterou jsem v něm zapomněla.

V autě nemáte navigační systém. Při cestách na vystoupení mimo Prahu si vystačíte s mapou?
V tom se musím pochválit. Orientační smysl mám docela dobrý. Samozřejmě se stane, že občas bloudím. V tu chvíli je pak nejjednodušší se na cestu zeptat.

Jak jste na tom se znalostí techniky? Víte třeba, jaký máte v autě motor?
To ano, ale technický typ nejsem. V servisu dost těžko vysvětluju, co si myslím, že by se mělo zkontrolovat nebo opravit.

Mercedes má elektronicky sklápěcí postranní zrcátka a už párkrát se mi stalo, že mi je některý z kamarádů zaklapnul ručně, čímž mě dostali do infarktového stavu. Myslela jsem si, že je to rozbité.

Bourala jste někdy?
Mercedes mi v Praze nejednou zezadu nabourali při parkování. Dost nepříjemnou bouračku jsem měla se svým prvním autem. To byl Volkswagen Polo, kterého jsem dostala od rodičů. Výborné autíčko, s nímž se mi moc dobře jezdilo i parkovalo.

Ve chvíli, kdy jsem s ním měla najeto asi tři tisíce kilometrů, mě však "sestřelila“ paní, která mi na hlavní nedala přednost. Auto bylo nárazem kompletně zničené. Já jsem nepřišla o nohy jen díky tomu, že jsem včas stihla zareagovat.

Podruhé jsem do někoho bourala já. Na křižovatce autům naskočila zelená, jenže v tu chvíli, kdy se všichni rozjížděli, na přechod vstoupila nějaká paní. První auto zabrzdilo, druhé taky a já už ne. Skončila jsem v kufru toho přede mnou.

Jezdíte ráda sama?
Jak kdy. Dříve jsem i dálkové cesty jezdila úplně sama, ale to už dnes nechci. Na delší trasu je vždy příjemnější spolujezdec nebo řidič. Někdy mám období, kdy ráda řídím sama, a tím i malinko relaxuji.

Někdy mě vozí bratr. Musím ale říct, že když jsem byla mladší, zdaleka jsem se na silnici nebála tolik jako teď. Občas se vedle něj najednou vzbudím a začnu ho kontrolovat, jak jede, přestože vím, že jezdí slušně.

Uíte si nasadit řetězy?
Neumím. Také raději jezdím v létě, i když na sněhu nebo náledí relativně řídit umím. Jednou jsem však udělala chybu. Místo zimních pneumatik jsem měla univerzální a cestu z Prahy do Teplic jsem doslova probrečela, protože mi to celou cestu neuvěřitelně klouzalo. Po celé trase byla nabouraná auta, kamiony v příkopech, no hrůza.

Mercedes-Benz ML 270 CDI
Moniky Absolonové v číslech
Objem motoru 2688 cm3
max. výkon 120 kW/163 koní
nejvyšší rychlost 185 km/h
zrychlení  0 - 100 km/h 11,9 s
délka 4638 mm
objem kufru 633 l
prům. spotřeba 9,2 l/100 km

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.