Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ABT Volkswagen Golf GTI: vyšperkovaná klasika má 300 koní

aktualizováno 
Volkswagen Golf GTI patří mezi sportovními verzemi hatchbacků nižší střední třídy k legendám a také šestá generace této "specialitky" se povedla. Pro sportovní nadšence, kterým by však tovární provedení nestačilo, připravil německý tuner Abt Sportsline řadu zajímavých úprav.

ABT Volkswagen Golf GTI | foto: AST

Od roku 1976 až do dnes je zkratka GTI synonymem pro ostré verze Volkswagenu Golf a již od samého začátku je s tímto hothatchem spojena další zkratka ABT, patřící tuningové firmě z bavorského městečka Allgäu.

Ta majitelům rozpustilých a rychlých "gé-té-íček" dokázala dalšími úpravami zprostředkovat ještě větší zážitky z jízdy. Společnost ABT totiž byla vždy místem, kam zašel každý sportovní nadšenec, který chtěl od svého golfu ještě více dynamiky a zábavy z řízení.

Poslední generace kompaktního a sportovního Golfu GTI proto také nese tuto kouzelnou zkratku.Pro benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se standardním výkonem 154 kW (210 k) při 6200 ot./min, který přes šestirychlostní samočinnou převodovku DSG pohání přední kola, připravil ABT dvojí vylepšení.

V prvním případě jde pouze o přeprogramování řídicí jednotky (ABT POWER) s nárůstem výkonu na 191 kW (260 k). V druhém případě (ABT POWER S) je pro Golf GTI navíc připraveno také nové turbodmychadlo, které vyžene výkon pohonné jednotky na působivých 221 kW (300 k) při 6400 ot./min.

Těmito úpravami samozřejmě vzrostla i hodnota maximálního točivého momentu z původních 280 N.m na úctyhodných 400 N.m. A jaký je výsledek? Akceleraci z klidu na stovku zvládne vytuněné GTI za 6,1 s (o 0,8 s rychleji) a může jet až 268 km/h (nárůst o 30 km/h). Je zajímavé, že podle firemních údajů je produkce emisí CO2 na stejné úrovni, jako v případě běžného GTI. To sice bude zajímat jen málokoho, ale lze z toho vyvodit, že spotřeba paliva bude také kopírovat základní provedení.

Samozřejmě, že ABT neskončil jen u úpravy motoru. K tomu, aby upravený golf přinesl řidiči ještě větší zážitek z řízení s dostatkem adrenalinu, bylo potřeba upravit také podvozek. Připraveny jsou výškově nastavitelné tlumiče v působivé kovové úpravě a žlutě lakované pružiny. Při běžné jízdě si tak můžete dopřát více komfortu a například na závodní trati nastavení tlumičů řádně přitvrdit. 

Světlá výška klesne o 30 mm a nižší těžiště se postará o ještě preciznější jízdní vlastnosti. Větší jistotu v zatáčkách navíc podporují stylově vydařená 19palcová litá kola ABT BR obutá do pneumatik s rozměry 225/35 R19. Zvýšenou sílu motoru krotí nové přední ventilované kotouče s průměrem 345 mm a optimální rozdělování tlaku by měly zabezpečit také nové brzdové trubičky.

ABT se pustil také do úpravy karoserie. Nové jsou maska chladiče, přední nárazník se světly pro denní svícení z LED diod, prahové spoilery a samozřejmě zadní nárazník s náznakem difuzoru a hlavně do něj zabudovanou čtveřicí chromovaných koncovek výfuku s průměrem 76 mm.

S černou barvou karoserie kontrastují červeně zbarvené linky. Podobný styl s kontrastem kovových doplňků a černé a červené barvy najdete také v interiéru. Stačí jeden pohled a víte, že před vámi stojí něco víc, než "normální" Golf GTI.

Samozřejmě, že každá "sranda" něco stojí. Základní úprava na 260 koní vás bude stát 1500 eur a na nejsilnější provedení si připravte 5300 eur. Za úpravy na podvozku, brzdách a také za aerodynamický paket budete muset sáhnou do peněženky ještě hlouběji.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Rolls Royce 6,6 V12 DAWN
Rolls Royce 6,6 V12 DAWN

r.v. 2016, naj. 1 200 km, benzín
11 490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.