Celohliníkový motor je vyráběn metodou takzvaného polotuhého odlévání, která umožňuje výrobu tenkých stěn - stěny válců mají šířku pouhé 3 mm! Pohonná jednotka není vybavena filtrem pevných částic, přesto však splňuje EURO4.
Pohonná jednotka
Čtyřválcový agregát o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 103 Kw (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min.
Šestnáctiventilový motor s přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace dokáže accord rozjet z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (10,1 Tourer) a udělit mu maximální
K zajímavostem accordu diesel patří řešení vytápění interiéru. Je-li motor studený, vytápí prostor pro posádku klimatizace, která se jednoduše řečeno přepne na opačnou funkci než plní v parných letních dnech. Po zahřátí agregátu na provozní teplotu se vytápění přepne do normálního režimu, tedy na klasické topení. |
Průměrná spotřeba vozu je podle údajů výrobce 5,4 l/100 km u verze sedan, o 0,4 litru více si řekne automobil v provedení Tourer (kombi).
Krátká testovací jízda prozradila, že dieselový accord může díky svým dynamickým a jízdním vlastnostem oslovit nejen nové zákazníky, ale i příznivce značky, která je známá především benzinovými motory VTEC.
Ceny dle výbavy v Kč vč. DPH
Sport |
Executive | |
Honda Accord 2.2 i-CTDi Sedan |
789 000 |
899 000 |
Honda Accord 2.2 i-CTDi Tourer |
829 000 |
949 000 |