Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Accord diesel: 140 koní a 340 Nm

  19:46aktualizováno  19:46
Honda Accord dostala zbrusu nový turbodiesel, který není zajímavý pouze tím, že se jedná o první diesel vyvinutý automobilkou Honda. Za pozornost stojí i hodnoty, které tento agregát vykazuje. Dynamikou jízdy se tak dieselový accord hrdě hlásí k ostatním automobilům japonské značky.
Honda Accord 2,2 i-CTDi

Honda Accord 2,2 i-CTDi | foto: iDNES

Celohliníkový motor je vyráběn metodou takzvaného polotuhého odlévání, která umožňuje výrobu tenkých stěn - stěny válců mají šířku pouhé 3 mm! Pohonná jednotka není vybavena filtrem pevných částic, přesto však splňuje EURO4.

Pohonná jednotka
Čtyřválcový agregát o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 103 Kw (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min.

Šestnáctiventilový motor s přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace dokáže accord rozjet z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (10,1 Tourer) a udělit mu maximální

K zajímavostem accordu diesel patří řešení vytápění interiéru. Je-li motor studený, vytápí prostor pro posádku klimatizace, která se jednoduše řečeno přepne na opačnou funkci než plní v parných letních dnech. Po zahřátí agregátu na provozní teplotu se vytápění přepne do normálního režimu, tedy na klasické topení.
rychlost 210 km/h (198 Tourer).

Průměrná spotřeba vozu je podle údajů výrobce 5,4 l/100 km u verze sedan, o 0,4 litru více si řekne automobil v provedení Tourer (kombi).


TEST: Honda Accord 2.0 Comfort

Motoru vypomáhá kapalinou chlazené turbo s proměnlivou geometrií lopatek a mezichladičem stlačeného vzduchu. Dvě vyvažovací hřídele pak účinně bojují proti vibracím a hluku. Servisní interval Hondy Accord 2.2 i-CTDi je 20 tisíc kilometrů.

Krátká testovací jízda prozradila, že dieselový accord může díky svým dynamickým a jízdním vlastnostem oslovit nejen nové zákazníky, ale i příznivce značky, která je známá především benzinovými motory VTEC.

Ceny dle výbavy v Kč vč. DPH

Sport

Executive

Honda Accord 2.2 i-CTDi Sedan

789 000

899 000

Honda Accord 2.2 i-CTDi Tourer

829 000

949 000

Autoři:


Témata: Hluk, Honda, klimatizace


Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.