Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Accord diesel: 140 koní a 340 Nm

  19:46aktualizováno  19:46
Honda Accord dostala zbrusu nový turbodiesel, který není zajímavý pouze tím, že se jedná o první diesel vyvinutý automobilkou Honda. Za pozornost stojí i hodnoty, které tento agregát vykazuje. Dynamikou jízdy se tak dieselový accord hrdě hlásí k ostatním automobilům japonské značky.
Honda Accord 2,2 i-CTDi

Honda Accord 2,2 i-CTDi | foto: iDNES

Celohliníkový motor je vyráběn metodou takzvaného polotuhého odlévání, která umožňuje výrobu tenkých stěn - stěny válců mají šířku pouhé 3 mm! Pohonná jednotka není vybavena filtrem pevných částic, přesto však splňuje EURO4.

Pohonná jednotka
Čtyřválcový agregát o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 103 Kw (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min.

Šestnáctiventilový motor s přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace dokáže accord rozjet z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (10,1 Tourer) a udělit mu maximální

K zajímavostem accordu diesel patří řešení vytápění interiéru. Je-li motor studený, vytápí prostor pro posádku klimatizace, která se jednoduše řečeno přepne na opačnou funkci než plní v parných letních dnech. Po zahřátí agregátu na provozní teplotu se vytápění přepne do normálního režimu, tedy na klasické topení.
rychlost 210 km/h (198 Tourer).

Průměrná spotřeba vozu je podle údajů výrobce 5,4 l/100 km u verze sedan, o 0,4 litru více si řekne automobil v provedení Tourer (kombi).


TEST: Honda Accord 2.0 Comfort

Motoru vypomáhá kapalinou chlazené turbo s proměnlivou geometrií lopatek a mezichladičem stlačeného vzduchu. Dvě vyvažovací hřídele pak účinně bojují proti vibracím a hluku. Servisní interval Hondy Accord 2.2 i-CTDi je 20 tisíc kilometrů.

Krátká testovací jízda prozradila, že dieselový accord může díky svým dynamickým a jízdním vlastnostem oslovit nejen nové zákazníky, ale i příznivce značky, která je známá především benzinovými motory VTEC.

Ceny dle výbavy v Kč vč. DPH

Sport

Executive

Honda Accord 2.2 i-CTDi Sedan

789 000

899 000

Honda Accord 2.2 i-CTDi Tourer

829 000

949 000

Autoři:


Témata: Hluk, Honda, klimatizace

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz