Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Accord Tourer i-CTDi: kombi par excellence

  13:28aktualizováno  13:28
hodnocení iDNES 4,8/5 Sedmá generace oblíbeného modelu Accord je na hony vzdálená od svých předchůdců. Tento veskrze pozitivní fakt je obzvláště patrný při pohledu na karosářskou variantu kombi, největší změny se přesto odehrály pod kapotou. Srdcem modelu s označení i-CTDi je totiž historicky první vznětový agregát z produkce automobilky Honda. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Honda Accord Tourer

Honda Accord Tourer | foto: iDNES

Honda Accord Tourer 2,2 i-CTDi je vůz na kterém se je stěží hledají nějaké nedostatky.

V porovnání se současnými etalony střední třídy má Honda navrch v řadě parametrů a zaslouží uznání.

Skalní příznivci značky možná mohou mít výhrady ke vznětovému agregátu pod kapotou, pravdou ale zůstává, že se na trhu jen těžko hledá zdařilejší dieselový čtyřválec.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Honda Accord www.automodul.cz

Prostorná karoserie uspokojí i vysoké nároky na rodinný vůz, vynikající jízdní vlastnosti potěší srdce sportovně založených řidičů, výkonná a úsporná pohonná jednotka zase zaujme

 hodnocení 

PLUSY
- pohonná jednotka

- příznivá spotřeba
- dobré dynamické vlastnosti
- přesné řazení a řízení
- jízdní vlastnosti
- pohodlné sedačky
- velký a dobře přístupný kufr

MINUSY
- absence palubního počítače
- absence šestistupňové převodovky

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
ekonomicky založenou část populace.

Podtrženo a sečteno. Kombi verze accordu sedmé generace s moderním vznětovým čtyřválcem představuje současný vrchol daného segmentu.


INTERIER A KUFR

Sportovní duch vládne i vnitřku accordu, trochu fádně však působí jeho barevná kombinace.

Přístrojová deska je jednoduše elegantní nebo chcete-li elegantně jednoduchá, v její horní části jsou umístěny pouze výdechy ventilace.

Ovládací prvky jsou přehledně rozvrženy na středovém panelu, pákových ovladačích na sloupku řízení a multifunkčním volantu. Přehledný je i oranžově podsvícený přístrojový štít obsahující všechny běžné kontrolky a ciferníky.

Zklamáním je absence palubního počítače, který by u vozu této kategorie měl být samozřejmostí. Tříramenný volant obšitý perforovanou kůží má správný tvar i velikost, k dokonalosti mu chybí pouze silnější věnec.

Přední anatomicky tvarovaná sedadla snesou ta nejpřísnější měřítka. Mohutné boční vedení poskytuje tělu dobrou oporu i při velmi razantním stylu jízdy, měkčí sedáky zase poskytují dobré pohodlí na dlouhých cestách.

Kvalita řemeslného zpracování sice nedosahuje na současný vrchol, ale nijak nevybočuje ze zaběhlého standardu. Pochvalu naopak zaslouží kvalita použitých materiálů, která se od předchozí generace výrazně zlepšila.

Interiér je velmi prostorný, cestující na předních sedadlech mají dostatečné rezervy prakticky v každém směru, dobré jsou i parametry pro tři pasažéry vzadu. I když v porovnání s konkurencí Tourer neoplývá přebytkem místa mezi přední a zadní řadou sedadel, prostor pro nohy cestujících není nikterak stísněný.
 
Zavazadlový prostor je nejen objemný, ale i dobře skladný a přístupný. Mohutné zadní dveře se otevírají v dostatečném úhlu, manipulaci se zavazadly výrazně usnadňuje i sendvičová podlaha, která plynule navazuje na horní hranu zadního nárazníku.

Pod jejím polstrovaným víkem jsou ukryty dvě praktické přihrádky pro převoz drobností, dvě další schránky jsou ukryty v bocích za podběhy. Nejspodnější část zavazadelníku obsahuje pouze rezervní dojezdové kolo, hever a nezbytné nářadí. V základní konfiguraci je objem zavazadlového prostoru 576 litrů, po sklopení asymetricky dělených sedadel lze převážet až 1657 litrů nákladu.


Jak jezdí Honda Accord sedan s benzinovým dvoulitrem? Čtěte ZDE

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Nejsilnější stránkou modelu Accord Tourer je neobvykle koncipovaný podvozek, který má hlavní zásluhu na vynikajících jízdních vlastnostech. Vpředu je vůz vybaven robustní lichoběžníkovou nápravou, zadní kola spočívají na moderní pětiprvkové nápravě typu Multi-Link. Toto řešení propůjčuje novému accordu vynikající směrovou stabilitu při zachování vysoké míry cestovního komfortu.

Chování vozu je příkladné jak při průjezdu ostrými zatáčkami  tak při jízdě po nerovném povrchu, v extrémních situacích je kombi lehce přetáčivé. Vzhledem ke sportovnímu naturelu je vůz vybaven tlumiči s tužší charakteristikou, s obdivuhodnou schopností přitom tlumí většinu nerovností.

Ruku v ruce se skvělým podvozkem jde i dokonale přesné a především velmi strmé hřebenové řízení vybavené posilovačem s proměnlivým účinkem.

Ke zkrocení sportovních vášní je accord vybaven čtveřicí kotoučových brzd s velmi rychlým nástupem a odpovídajícími schopnostmi.

Pod kapotou modelu Accord Tourer i-CTDi se ukrývá první dieselový agregát vlastní konstrukce. Honda na výrobou vznětových agregátů dlouho rezignovala, ale vysoká poptávka po dieselových motorech ji nakonec donutila přehodnotit situaci.

Výrobce věhlasných benzínových motorů VTEC nakonec ustoupil potřebám trhu a výsledek opravdu stojí za to. Čtyřválec 2,2 i-CTDi je až nečekaně kultivovaný, má vysoký potenciál v oblasti výkonu a v porovnání s konkurencí i nejvyšší kroutící moment.

Chod motoru je při volnoběžných otáčkách velmi klidný a bez znatelných vibrací. Šestnáctiventilový common rail se velmi ochotně žene do otáček  a svým projevem má daleko blíže ke svým benzínovým sourozencům, než k naftové konkurenci. Na povely plynového pedálu motor reaguje velmi hbitě, turboefekt je prakticky neznatelný.

Honda Accord Tourer s motorem i-CTDi nezaostává ani na poli dynamických vlastností. Mohutné kombi s provozní hmotností 1578 kg sprintuje z klidu na 100 km/h za 10,1 vteřiny, jeho maximální rychlost má hodnotu 198 km/h. Motorový prostor je kvalitně odhlučněn, při běžném provozu proniká do prostoru pro pasažéry pouze nevýrazný tlumený zvuk, při vysokých otáčkách je hladina hluku o poznání vyšší, stále však na příznivé úrovni.

Pohonná jednotka i-CTDi spolupracuje s bohužel jen pětistupňovou přímo řazenou převodovkou sportovního charakteru. Řazení jednotlivých převodových stupňů je přesné, páka se po krátkých drahách pohybuje se vzorovou přesností a klade příjemný odpor.

Krátká volící páka s příjemně tvarovanou hlavicí padne skvěle do ruky a umožňuje pohotovou změnu převodových stupňů.
 

Důležitým aspektem u vznětových motorů je i jejich apetit. I v tomto ohledu accord se vznětovým agregátem boduje. Průměrná spotřeba v průběhu velmi ostrého testu oscilovala kolem 6,5 litrů na sto kilometrů a to je vzhledem k rozměrům vozu a jeho sportovním ambicím špičkový údaj.


Základní cena vozu Honda Accord Tourer je na českém trhu stanovena na 729 000 Kč. Verze s dieselovým motorem 2,2 i-CTDi je k mání od 829 000 Kč. Testované provedení s příplatkovou výbavou mělo cenovku 852 966,6 Kč.

Standardní výbava modelu tourer v provedení Sport zahrnuje dvojici čelních airbagů, boční a okenní airbagy pro cestující na předních sedadlech, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EBD), posilovač řízení, elektronicky řízenou dvouzónovou klimatizaci, tempomat, automatické stěrače, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, alarm, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený potah volantu a řadící páky, čalounění interiéru v kombinaci kůže a látka, dekor interiéru v imitaci titanu, disky kol z lehkých slitin o rozměru 16“, autorádio s přehrávačem CD čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu atd.

Testovaný vůz obsahoval oproti standardu navíc podélné střešní ližiny a velurové koberce.

Honda Accord Tourer 2,2
i-CTDi Sport 

VW passat Variant 1,9 TDI Trendline
Ford Mondeo Combi 2,0 TDCi Ghia
objem motoru (cm3) 2204 1896 1998
výkon (kW/k) 103/140 96/130 96/130
max.toč.
moment (Nm)
340 310 330
počet válců/ventilů 4/16 4/8 4/16
typ motoru vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný
max. rychlost (km/h) 198 201 204
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,1 10,2 10,1
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,5/
4,8/
5,8
7,7/
5,0/
6,0

7,8/
4,9/
6,0

nádrž (l) 65 62 58,5
rozměry d/š/v (mm) 4750/
1760/
1470
4682/
1746/
1498
4804/
1812/
1441
rozvor (mm) 2720 2703 2754
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 576/1657 495/1600 540/1700
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 195/65 R15 205/55 R16
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
ABS/ESP ano/ne ano/ne

ano/ne

autorádio ano ano ne
klimatizace automatická 52 000 (aut.) automatická
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 829 000 804 700 843 900

CENA

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz