Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ADAC: Japonská auta už žebříčkům spolehlivosti nekralují

  10:56aktualizováno  10:56
Německý autoklub ADAC vyhodnotil své výjezdy k porouchaným vozidlům za rok 2005 a zjistil, že japonská auta už žebříčkům spolehlivosti nekralují. ADAC k tomuto závěru došel na základě 1,96 milionu zásahů žlutých andělů u porouchaných aut. Škodovky skončily v průměru.

Mechanici autoklubu vyjíždějí k autům, která řidiče zlobí tak, že nemůže pokračovat v jízdě a zavolá o pomoc. | foto: ADAC

KOMPLETNÍ STATISTIKA ZÁVAD ...zde

Dvě německé statistiky slouží každý rok k tomu, aby si motorista udělal obrázek o kvalitě a spolehlivosti jednotlivých modelů aut. Údaje sesbírané stanicemi technické kontroly TÜV (přehled ZDE) shrnou, která auta přijíždějí v nejlepším a nejhorším stavu na zákonem předepsanou prohlídku.

ADAC má po ruce trochu jiná data. Mechanici autoklubu vyjíždějí k autům, která řidiče zlobí tak, že nemůže pokračovat v jízdě a zavolá o pomoc. Do svého hodnocení ADAC vybere jen vozy ve stáří od jednoho do šesti let, které jsou už aspoň tři roky bez velkých změn ve výrobě.

A ještě jedna podmínka - ročně se takových aut musí v Německu prodat alespoň 10 tisíc kusů. Celkem 78 modelů aut splnilo všechna kritéria, a nabízí se tak jejich srovnání.

Drahá malá auta vedou
Mezi malým auty se na čelních místech oproti loňsku nic nezměnilo. Stále vede Audi A2 před Mini od BMW. Na třetí místo se posunula z loňského sedmého místa Honda Jazz. Škoda Fabia je z 24 klasifikovaných modelů na 17. příčce.

Nově se do žebříčku malých aut dostala dvojice Mazda 2 a Hyundai Getz. A hned si odnesla ostudu, protože spolu s Fiatem Punto jí patří poslední příčky mezi malými vozy.

Mazda však naopak s modelem „3“ vévodí žebříčku nižší střední třídy. Na druhém konci se změnil název modelové řady, výrobce zůstal. Fiat Stilo vystřídal Fiaty Bravo/Brava. ADAC konstatuje ve stejné skupině aut zlepšení u Renaultů Mégane a Kangoo. Odstartovalo je zkvalitnění, jež přišlo s rokem 2003.

Luxus vládne i větším
Podobně jako u malých aut i ve střední třídě si je podle autoklubu nutné za kvalitu připlatit. Po vylepšení v elektronice vládne nyní této kategorii Mercedes třídy C před BMW řady 3 a Audi A4. Škoda Octavia je mezi 12 sledovanými auty sedmá. Loňský lídr Mazda 6 spadl na čtvrté místo. Poslední je Renault Laguna, ale i u tohoto modelu ADAC konstatuje zlepšení ještě před pár lety vyloženě špatných výsledků.

Vyšší střední třídu a luxusní auta německý autoklub spojuje do jednoho žebříčku. Nejlépe si v jeho letošním vydání vede Audi A6 před Mercedesy třídy S a E.

V dalších kategoriích sledovaných aut je vítězem BMW řady 3 mezi kabriolety, Toyota RAV4 ve srovnání vozů SUV a Mazda Premacy jako nejlepší mezi velkoprostorovými automobily.

Německým autům tak v letošním žebříčku, který sleduje výjezdy žlutých andělů ADAC, patří čtyři první místa, japonským připadla tři prvenství.

Elektrika zlobí
Nejčastějšími závadami jsou podle zkušeností mechaniků stejně jako i v minulých letech problémy s elektrikou vozů (patří jim 35 procent). Následují poruchy zapalování (14,6 %), klesající trend zaznamenali technici u závad motorů (7,7 %).

Pro ADAC byl loňský rok v počtu výjezdů k porouchaným vozům vůbec rekordní. Zasahovali celkem v 3,75 milionech případů. Každých osm vteřin někdo zavolal na centrálu německého autoklubu, úplně nejhorší byl v tomto ohledu pro motoristy 28. únor loňského roku. Led, sníh a zima znamenala pro žluté anděly celkem 21 874 výjezdů, což představuje více než dvojnásobek denního průměru.

KOMPLETNÍ STATISTIKA ZÁVAD ...zde

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.