Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ADAC: Nejlépe hřejí mercedesy, nejdéle budete mrznout ve velkém fordu

aktualizováno 
V některém promrzlém autě je teplo za pár minut, jinému to trvá půl hodiny, zjistil v originálním zimním testu německý autoklub. Nejzmrzlejší budete ve velkém Fordu Galaxy. Než se auto vytopí z minus 10 stupňů na plus dvaadvacet, trvá to 34 minut.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Ota BartovskýMF DNES

Německý autoklub nechal od roku 2007 vymrznout na 500 aut ve speciální místnosti na minus dvacet stupňů. Pak testeři zjišťovali, jak dlouho trvá, než se auto rozehřeje na plus 22 stupňů Celsia zvlášť pro přední a zadní část kabiny.

Které auto nejlépe topí?

Jaké máte vlastní zkušenosti s vytápěním vozů? Znáte nějaké auto, které topí skvěle, nebo naopak jiné, které vytopit nejde? Pište svoje tipy do diskuse, podělte se o své zkušenosti z praxe.

Testem prošla auta různých značek i velikostí. Mezi premianty patřily mercedesy. Velký Mercedes SL 350 se vyhřál vůbec nejrychleji ze všech. Model s plechovou skládací střechou je ovšem zvýhodněn relativně malou kabinou, stavěnou pro dva pasažéry.

I mezi auty, která jsou plnohodnotně víc než dvoumístná, zvítězil mercedes. Přední půlku kabiny prohřál model CLS 63 AMG za osm minut, na zadních sedadlech teplota vyšplhala na 22 stupňů o minutu později.

Nejlépe topícím kapesním autem je Fiat Panda s benziňákem 1,2 litru. Nejdéle trvá prohřátí interiéru Opelu Agila 1,3 CDTI. Mezi malými auty je nejlepší Dacia Sandero 1,6, v nižší střední třídě nejlépe topí BMW 120i a o kategorii výš Kia Magentis 2,0.

Testy také potvrdily zkušenosti řidičů, že naftová auta se roztápějí hůře než benzinová. "Vytvářejí méně zbytkového tepla než motory na benzin," vysvětluje ADAC.

Kromě naftové agily se také dlouho rozehřívaly Alfa Romeo MiTo a Lancia Delta s motory 1,6 JTD, Subaru Legacy kombi 2.0D a Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC. Poslední dva kombíky ale byly v nevýhodě kvůli velkému vnitřnímu prostoru.

Přídavné topení

Kdo nechce mrznout, může si pořídit nezávislé topení (hovorově se mu mezi motoristy říká "bufík"). Pro některá dražší auta je k mání v příplatkové výbavě (třeba u BMW X6 vyjde na necelých 40 tisíc).

Pokud přídavné topení, které vám auto vytopí než si ráno vyčistíte zuby, v ceníku příplatků nenajdete, můžete ho nechat namontovat specializovanou firmou dodatečně. Více o přídavném topení do auta čtěte ZDE

Doba nutná pro zahřátí z -10 na +22 stupňů Celsia (minut) vpředu vzadu
Minivozy
nejlepší Fiat Panda 1.2 8V Natural Power 9 14
nejhorší Opel Agila 1.3 CDTI 20 26
Malá auta
nejlepší Dacia Sandero 1.6 10 12
nejhorší Alfa Romeo MiTo 1.6 JTD Multijet 16V 22 24
Nižší střední třída
nejlepší BMW 120i 7 11
nejhorší Lancia Delta 1.6 JTD Multijet 16V 22 24
Střední třída
nejlepší Kia Magentis 2.0 9 12
nejhorší Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 25 24
Vyšší střední třída
nejlepší Mercedes CLS 63 AMG 8 9
nejhorší Subaru Legacy Kombi 2.0D 20 22
Luxusní třída
nejlepší Mercedes S400 Hybrid 11 11
nejhorší Lexus LS 460 12 17
Třída SUV
nejlepší BMW X6 xDrive 35d 8 10
nejhorší Renault Koleos 2.0 dCi FAP 18 21
Velkoprostorová auta
nejlepší Volkswagen Touran EcoFuel 12 12
nejhorší Ford Galaxy 2.2 TDCi DPF 23 34
Sportovní vozy
nejlepší Jaguar XKR Coupé 9
nejhorší Audi A5 3.0 TDI 15 18
Kabriolety
nejlepší Mercedes SL 350 7
nejhorší Chrysler Sebring Cabr. 2.0 CRD Hard-Top 20 23

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Fiat Ducato 3.0 č.29.
Fiat Ducato 3.0 č.29.

r.v. 2007, naj. 250 000 km, diesel
219 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.