Německý autoklub nechal od roku 2007 vymrznout na 500 aut ve speciální místnosti na minus dvacet stupňů. Pak testeři zjišťovali, jak dlouho trvá, než se auto rozehřeje na plus 22 stupňů Celsia zvlášť pro přední a zadní část kabiny.
Které auto nejlépe topí?Jaké máte vlastní zkušenosti s vytápěním vozů? Znáte nějaké auto, které topí skvěle, nebo naopak jiné, které vytopit nejde? Pište svoje tipy do diskuse, podělte se o své zkušenosti z praxe. |
Testem prošla auta různých značek i velikostí. Mezi premianty patřily mercedesy. Velký Mercedes SL 350 se vyhřál vůbec nejrychleji ze všech. Model s plechovou skládací střechou je ovšem zvýhodněn relativně malou kabinou, stavěnou pro dva pasažéry.
I mezi auty, která jsou plnohodnotně víc než dvoumístná, zvítězil mercedes. Přední půlku kabiny prohřál model CLS 63 AMG za osm minut, na zadních sedadlech teplota vyšplhala na 22 stupňů o minutu později.
Nejlépe topícím kapesním autem je Fiat Panda s benziňákem 1,2 litru. Nejdéle trvá prohřátí interiéru Opelu Agila 1,3 CDTI. Mezi malými auty je nejlepší Dacia Sandero 1,6, v nižší střední třídě nejlépe topí BMW 120i a o kategorii výš Kia Magentis 2,0.
Testy také potvrdily zkušenosti řidičů, že naftová auta se roztápějí hůře než benzinová. "Vytvářejí méně zbytkového tepla než motory na benzin," vysvětluje ADAC.
Kromě naftové agily se také dlouho rozehřívaly Alfa Romeo MiTo a Lancia Delta s motory 1,6 JTD, Subaru Legacy kombi 2.0D a Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC. Poslední dva kombíky ale byly v nevýhodě kvůli velkému vnitřnímu prostoru.
Přídavné topení
Kdo nechce mrznout, může si pořídit nezávislé topení (hovorově se mu mezi motoristy říká "bufík"). Pro některá dražší auta je k mání v příplatkové výbavě (třeba u BMW X6 vyjde na necelých 40 tisíc).
Pokud přídavné topení, které vám auto vytopí než si ráno vyčistíte zuby, v ceníku příplatků nenajdete, můžete ho nechat namontovat specializovanou firmou dodatečně. Více o přídavném topení do auta čtěte ZDE
Doba nutná pro zahřátí z -10 na +22 stupňů Celsia (minut) | vpředu | vzadu | |
Minivozy | |||
nejlepší | Fiat Panda 1.2 8V Natural Power | 9 | 14 |
nejhorší | Opel Agila 1.3 CDTI | 20 | 26 |
Malá auta | |||
nejlepší | Dacia Sandero 1.6 | 10 | 12 |
nejhorší | Alfa Romeo MiTo 1.6 JTD Multijet 16V | 22 | 24 |
Nižší střední třída | |||
nejlepší | BMW 120i | 7 | 11 |
nejhorší | Lancia Delta 1.6 JTD Multijet 16V | 22 | 24 |
Střední třída | |||
nejlepší | Kia Magentis 2.0 | 9 | 12 |
nejhorší | Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC | 25 | 24 |
Vyšší střední třída | |||
nejlepší | Mercedes CLS 63 AMG | 8 | 9 |
nejhorší | Subaru Legacy Kombi 2.0D | 20 | 22 |
Luxusní třída | |||
nejlepší | Mercedes S400 Hybrid | 11 | 11 |
nejhorší | Lexus LS 460 | 12 | 17 |
Třída SUV | |||
nejlepší | BMW X6 xDrive 35d | 8 | 10 |
nejhorší | Renault Koleos 2.0 dCi FAP | 18 | 21 |
Velkoprostorová auta | |||
nejlepší | Volkswagen Touran EcoFuel | 12 | 12 |
nejhorší | Ford Galaxy 2.2 TDCi DPF | 23 | 34 |
Sportovní vozy | |||
nejlepší | Jaguar XKR Coupé | 9 | |
nejhorší | Audi A5 3.0 TDI | 15 | 18 |
Kabriolety | |||
nejlepší | Mercedes SL 350 | 7 | |
nejhorší | Chrysler Sebring Cabr. 2.0 CRD Hard-Top | 20 | 23 |