Diskuze

Adaptivní tempomaty mohou zhoršovat dopravní zácpy, zjistili na ČVUT

Vědci z ČVUT se rozhodli ověřit, jak se chovají adaptivní tempomaty v běžném provozu. Na náhodném vzorku vozů dobrovolníků při testu na letišti v Mnichově Hradišti zjistili, že stejně jako lidský řidič, ani adaptivní tempomat nereaguje ideálně, a to způsobuje dopravní zácpy či zpomalení provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

Takže titulek zase špatně - žádné zhoršování zjištěno nebylo, protože ani nedošlo k porovnání tempomatu s chováním řidiče. Závěrem testu je, že jsou reakce tempomatů podobné jako když řídí člověk.

3 0
možnosti
PR

presne. jen zapomneli jeste take napsat, ze aktivnimu adaptivnimu tempomatu se nestane, ze se zacte do smsky a rozjede se treba az 10 sekund po aute pred nim atd... to je nejcastejsi pricinou vzniku kolon ve mestech, zpusobuje snizeny prujezd vozidel skrz svetelnou krizovatku a tak prodluzuje delku trvani kolon na mimomestskych silnicich a dalnicich...

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MT

Pokud systém nemá info, co všechno je před ním, logicky neví, co má optimálně dělat a tupě kopíruje auto před ním. To vede k poskakování, neekologické a neekonomické i nebezpečnější jízdě v koloně.

0 0
možnosti
JL

J26a89n 87L85u96k82á60š

9. 1. 2020 9:41

Dokud auta nebudou samoriditelna (Pokud vubec nekdy budou.), tak je nejake zlepseni velmi naivni ocekavani.

Dokud je totiz za rizeni auta odpovedny clovek, tak clovek koriguje, co auto dela, napr. pokud nezpomali dle nej dostatecne, tak ho pribrzdi.

Navic IMHO clovek vnima adaptivni tempomat, ktery musi casto korigovat, jako horsi. (Alespon ja to tak mam, v poslednich letech tak 2x rocne vuz z pujcovny s timto.)

0 0
možnosti
PR

mno.. pokud budete s vozem s ACC jezdit denne a zjistite (naucite se), jak reaguje na urcite situace, budete mu vice duverovat a budete do jeho prace mene zasahovat.. budete opravdu jen pripraven zasahnout, ale k nutnosti Vaseho zasahu prakticky nedojde. mam takovy vuz momentalne 11 mesicu a jsem schopen jet z brna do prahy celou cestu po dalnici + pak celou prahu az do uplneho centra bez nutnosti cestou slapat na brzdu ci plyn...

na dalnici nastavim 130kmh, ve zuzeni 80kmh a v praze pak 80, 60 a 50 dle znacek.. zbytek necham na ACC... i uplne zastaveni a opetovne rozjeti ..

vse velmi plynule a s velmi dobrou reakci

0 0
možnosti
PM

Pravda. Bohužel dnes už má smůlu i ten zkušený řidič, pokud jede v normálním autě. Před sebou má na střídačku dvě SUV, dvě osobní auta a dodávku. A přes to je dopředu vidět dost blbě.

1 0
možnosti
PM

Sakra, to měla být reakce o něco níž. Zase jim to funguje jako ...

0 0
možnosti
RA

A komu tím prospějete? Druhé straně?

0 1
možnosti
MV

Obecně se dá říct, že pro každý reálný systém (omezený dosah a rychlost reakce) lze najít situaci, kdy auta vzadu budou muset omezit rychlost víc než to první. Tak jako jsou pro člověka doporučené 2 vteřiny odstupu (nebyly v testu dodrženy), tak podle citlivosti vstupů vznikne doporučená křivka (fixní časový odstup není vhodný pro malé rychlosti) i pro tempomaty. Smutné je, že v grafu průběhu vzdáleností není zakreslena teoretická křivka, pokud by vozidla udržela konstantní časový odstup. Málokdo asi dokáže odhadnout, jak by vypadal ideální stav.

0 0
možnosti
JS

Regulační soustava složená z cca 10+ "sériových prvků" s dobou reakce každého z nich cca 2 sekundy, kdy poslední auto reaguje až o cca 20 sekund později, je nestabilní a samozřejmě se nutně musí "rozkmitat". Asi by nebyl až takový problém tu reakční dobu tempomatu zkrátit, ale v normálním provozu by to nebylo zcela optimální, kdyby tempomat ihned kopíroval změnu rychlosti auta před ním. Já bych tedy něco takového rozhodně nechtěl.

Rozhodně si nemyslím, že kolona z "průměrných řidičů" funguje lépe než ty tempomaty. Nějaký extra výběr by to možná zvládl lépe, ale průměr rozhodně ne. Takže s titulkem článku nesouhlasím. ;-)

5 0
možnosti
MK

Určitou možnost regulace má i řidič, aspoň já mám v autě tři stupně. Dá se to docela dobře nastavit podle provozu, když s tím člověk získá zkušenosti.

0 0
možnosti
Foto

Nesniží se problém, pokud je udžovaná vzdálenost mezi vozy vhodně zvyšována s rychlostí?

Prodleva v reakci při zvedání rychlosti způsobuje nutnost vyvynutí krátkodobě zvýšené rychlosti k opětovnému dosažení původní vzdálenosti.

Pokud se při vyšší rychlosti požadovaná vzdálenost zvýší, tak se reakce může kompenzovat.

Analogicky pro zpomalení, kde snížení vzdálenost kvůli reakční době by nevadilo.

Nevím, zda to již stávající adaptivní tempomaty takto nemají.

0 0
možnosti
ZM

Doporučovaný odstup se udává dvě vteřiny a tak se samozřejmě s rychlostí zvyšuje i vzdálenost.

0 0
možnosti
MH

Tak to je vazne prekvapive zjisteni. Regulacni soustava neobsahuje zadny tlumici prvek, takze se amplituda zvysuje.

To nemuseli zkouset, to je jasne na prvni pohled. Tempomat nevidi dal nez na auto pred sebou a tim padem nemuze predvidat.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...