Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Adieu Paříži, aneb ohlédnutí za autoshow!

  17:46
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, naparovali, seč jim síly stačily. Včera se za nimi brány pařížského výstaviště naposledy zavřely. Čím letošní pařížský autosalon překvapil a čím zklamal?

Doby, kdy automobilky na autosalonech prezentovaly množství nejroztodivnějších futuristických studií, pominuly.

Výrobci mají hlouběji do kapsy, a proto také omezují v rozletu své designéry.

Proto, když už se některá z automobilek odhodlala do Paříže přivézt auto sahající nad rámec sériové produkce, nedívala se dále než do příštích pěti let.

Kdo očekával opulentní hostinu se stolem přetékajícím novinkami, koncepty a studiemi, byl nabízeným menu pravděpodobně zklamán.

Valnou většinu novinek už automobilový svět viděl dávno před autosalonem, když ne "naživo" tak alespoň na fotografiích. Milé překvapení v podobě neočekávané novinky letos přivezl málokdo.

Co bylo k vidění?

Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... k vidění byly na vozy "klasické" (Hyundai Sonata), velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).

Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem), chtěly se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.

Citroën přivezl zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy). Model C4 odložil spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukázal se v civilním obleku. Nutno přiznat, že mu to moc sluší.

Peugeot konečně oficiálně představil městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame. Pod Eiffelovkou se "lvíče" představilo také ve sportovnější variantě RC. Zajímavé jsou posuvné dveře auta, méně zajímavá ale bude jeho cena. Za stylové vozítko si bude chtít Peugeot nechat pořádně zaplatit.

Renault "vypekl" celou motoristickou veřejnost, která se těšila na premiéru Dacie/Renaultu Logan. Novinka "pro celý svět" do Paříže nedorazila. Očekávanou novinku zastoupila sériová verze malého MPV jménem Modus a jedna z nejuhrančivějších studií letošního autosalonu - fluence.

Důležitou novinku přivezla značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bylo premiérově k vidění sériové "GTIčko"), druhá ma stejné ambice. Do stejné kategorie zamířil i Opel Astra, nad Seinou premiérově jako combi a "ostré" třídveřové kupé.

Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback.

"Hvězdný" pár přirazil se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohla přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.

Paříž přinesla také několik zajímavých novinek malých rozměry, ale velkých duchem. Nové Suzuki Swift je na hony vzdálené svému předchůdci, ani třídveřové Mitsubishi Colt nevypadá špatně.
  
Značka Daewoo už patří, alespoň pro některé trhy, minulosti. V Paříži bylo na stánku Chevroletu možné obhlédnout nový matiz - oblíbenou to nákupní tašku i rodinné auto našich zeměpisných šířek.

O konceptech už byla řeč. Nejvýrazněji zářili dva Francouzi: Peugeot 907 a Renault Fluence. Čest italské karosářské školy hájil pro letošek Pininfarina se svou superbezpečnou studií městského mrňouse jménem Nido.

Do toho samozřejmě několik faceliftů více (Citroën C5, Alfa Romeo 147), či méně (Peugeotv 607) výrazných, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů. Nechybělo ani několik aut, které namísto benzinu či nafty raději požírají vodík. Na stánku BMW stála "vodíková střela" jménem H2R, která jezdí přes tři sta. Čtyřkolová motorka Peugeot Quark má také raději nejrozšířenější prvek v celém vesmíru.

Na co jsme zapomněli? Na nový Seat Toledo, který bourá mýty o tom, jak má vypadat rodinné auto střední třídy. Na nové Porsche Boxster vracející se ke klasičtějším tvarům. Na Fiat Stilo Multi Wagon (kombi) v lehce terénní verzi Uproad. Nebo na dvě novinky Kie: novou generaci SUV jménem Sportage a na "žluté žihadlo" JB Sport, které ukázalo jak bude vypadat nová Kia, která se představí příští rok.

A samozřejmě! Nechyběla ani Škodovka. V Paříži byl poprvé "naživo" k vidění kombík octavie druhé generace.

Au revoir za dva roky na pařížském Mondial de l´Automobile 2006. 

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...