Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adieu Paříži, aneb ohlédnutí za autoshow!

  17:46aktualizováno  17:46
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, naparovali, seč jim síly stačily. Včera se za nimi brány pařížského výstaviště naposledy zavřely. Čím letošní pařížský autosalon překvapil a čím zklamal?

Doby, kdy automobilky na autosalonech prezentovaly množství nejroztodivnějších futuristických studií, pominuly.

Výrobci mají hlouběji do kapsy, a proto také omezují v rozletu své designéry.

Proto, když už se některá z automobilek odhodlala do Paříže přivézt auto sahající nad rámec sériové produkce, nedívala se dále než do příštích pěti let.

Kdo očekával opulentní hostinu se stolem přetékajícím novinkami, koncepty a studiemi, byl nabízeným menu pravděpodobně zklamán.

Valnou většinu novinek už automobilový svět viděl dávno před autosalonem, když ne "naživo" tak alespoň na fotografiích. Milé překvapení v podobě neočekávané novinky letos přivezl málokdo.

Co bylo k vidění?

Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... k vidění byly na vozy "klasické" (Hyundai Sonata), velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).

Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem), chtěly se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.

Citroën přivezl zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy). Model C4 odložil spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukázal se v civilním obleku. Nutno přiznat, že mu to moc sluší.

Peugeot konečně oficiálně představil městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame. Pod Eiffelovkou se "lvíče" představilo také ve sportovnější variantě RC. Zajímavé jsou posuvné dveře auta, méně zajímavá ale bude jeho cena. Za stylové vozítko si bude chtít Peugeot nechat pořádně zaplatit.

Renault "vypekl" celou motoristickou veřejnost, která se těšila na premiéru Dacie/Renaultu Logan. Novinka "pro celý svět" do Paříže nedorazila. Očekávanou novinku zastoupila sériová verze malého MPV jménem Modus a jedna z nejuhrančivějších studií letošního autosalonu - fluence.

Důležitou novinku přivezla značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bylo premiérově k vidění sériové "GTIčko"), druhá ma stejné ambice. Do stejné kategorie zamířil i Opel Astra, nad Seinou premiérově jako combi a "ostré" třídveřové kupé.

Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback.

"Hvězdný" pár přirazil se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohla přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.

Paříž přinesla také několik zajímavých novinek malých rozměry, ale velkých duchem. Nové Suzuki Swift je na hony vzdálené svému předchůdci, ani třídveřové Mitsubishi Colt nevypadá špatně.
  
Značka Daewoo už patří, alespoň pro některé trhy, minulosti. V Paříži bylo na stánku Chevroletu možné obhlédnout nový matiz - oblíbenou to nákupní tašku i rodinné auto našich zeměpisných šířek.

O konceptech už byla řeč. Nejvýrazněji zářili dva Francouzi: Peugeot 907 a Renault Fluence. Čest italské karosářské školy hájil pro letošek Pininfarina se svou superbezpečnou studií městského mrňouse jménem Nido.

Do toho samozřejmě několik faceliftů více (Citroën C5, Alfa Romeo 147), či méně (Peugeotv 607) výrazných, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů. Nechybělo ani několik aut, které namísto benzinu či nafty raději požírají vodík. Na stánku BMW stála "vodíková střela" jménem H2R, která jezdí přes tři sta. Čtyřkolová motorka Peugeot Quark má také raději nejrozšířenější prvek v celém vesmíru.

Na co jsme zapomněli? Na nový Seat Toledo, který bourá mýty o tom, jak má vypadat rodinné auto střední třídy. Na nové Porsche Boxster vracející se ke klasičtějším tvarům. Na Fiat Stilo Multi Wagon (kombi) v lehce terénní verzi Uproad. Nebo na dvě novinky Kie: novou generaci SUV jménem Sportage a na "žluté žihadlo" JB Sport, které ukázalo jak bude vypadat nová Kia, která se představí příští rok.

A samozřejmě! Nechyběla ani Škodovka. V Paříži byl poprvé "naživo" k vidění kombík octavie druhé generace.

Au revoir za dva roky na pařížském Mondial de l´Automobile 2006. 

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.