Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adieu Paříži, aneb ohlédnutí za autoshow!

  17:46aktualizováno  17:46
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, naparovali, seč jim síly stačily. Včera se za nimi brány pařížského výstaviště naposledy zavřely. Čím letošní pařížský autosalon překvapil a čím zklamal?

Doby, kdy automobilky na autosalonech prezentovaly množství nejroztodivnějších futuristických studií, pominuly.

Výrobci mají hlouběji do kapsy, a proto také omezují v rozletu své designéry.

Proto, když už se některá z automobilek odhodlala do Paříže přivézt auto sahající nad rámec sériové produkce, nedívala se dále než do příštích pěti let.

Kdo očekával opulentní hostinu se stolem přetékajícím novinkami, koncepty a studiemi, byl nabízeným menu pravděpodobně zklamán.

Valnou většinu novinek už automobilový svět viděl dávno před autosalonem, když ne "naživo" tak alespoň na fotografiích. Milé překvapení v podobě neočekávané novinky letos přivezl málokdo.

Co bylo k vidění?

Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... k vidění byly na vozy "klasické" (Hyundai Sonata), velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).

Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem), chtěly se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.

Citroën přivezl zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy). Model C4 odložil spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukázal se v civilním obleku. Nutno přiznat, že mu to moc sluší.

Peugeot konečně oficiálně představil městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame. Pod Eiffelovkou se "lvíče" představilo také ve sportovnější variantě RC. Zajímavé jsou posuvné dveře auta, méně zajímavá ale bude jeho cena. Za stylové vozítko si bude chtít Peugeot nechat pořádně zaplatit.

Renault "vypekl" celou motoristickou veřejnost, která se těšila na premiéru Dacie/Renaultu Logan. Novinka "pro celý svět" do Paříže nedorazila. Očekávanou novinku zastoupila sériová verze malého MPV jménem Modus a jedna z nejuhrančivějších studií letošního autosalonu - fluence.

Důležitou novinku přivezla značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bylo premiérově k vidění sériové "GTIčko"), druhá ma stejné ambice. Do stejné kategorie zamířil i Opel Astra, nad Seinou premiérově jako combi a "ostré" třídveřové kupé.

Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback.

"Hvězdný" pár přirazil se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohla přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.

Paříž přinesla také několik zajímavých novinek malých rozměry, ale velkých duchem. Nové Suzuki Swift je na hony vzdálené svému předchůdci, ani třídveřové Mitsubishi Colt nevypadá špatně.
  
Značka Daewoo už patří, alespoň pro některé trhy, minulosti. V Paříži bylo na stánku Chevroletu možné obhlédnout nový matiz - oblíbenou to nákupní tašku i rodinné auto našich zeměpisných šířek.

O konceptech už byla řeč. Nejvýrazněji zářili dva Francouzi: Peugeot 907 a Renault Fluence. Čest italské karosářské školy hájil pro letošek Pininfarina se svou superbezpečnou studií městského mrňouse jménem Nido.

Do toho samozřejmě několik faceliftů více (Citroën C5, Alfa Romeo 147), či méně (Peugeotv 607) výrazných, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů. Nechybělo ani několik aut, které namísto benzinu či nafty raději požírají vodík. Na stánku BMW stála "vodíková střela" jménem H2R, která jezdí přes tři sta. Čtyřkolová motorka Peugeot Quark má také raději nejrozšířenější prvek v celém vesmíru.

Na co jsme zapomněli? Na nový Seat Toledo, který bourá mýty o tom, jak má vypadat rodinné auto střední třídy. Na nové Porsche Boxster vracející se ke klasičtějším tvarům. Na Fiat Stilo Multi Wagon (kombi) v lehce terénní verzi Uproad. Nebo na dvě novinky Kie: novou generaci SUV jménem Sportage a na "žluté žihadlo" JB Sport, které ukázalo jak bude vypadat nová Kia, která se představí příští rok.

A samozřejmě! Nechyběla ani Škodovka. V Paříži byl poprvé "naživo" k vidění kombík octavie druhé generace.

Au revoir za dva roky na pařížském Mondial de l´Automobile 2006. 

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz