náhledy
Různé výřezy a průduchy bývají často jen designérská manýra. Ty, které má Mercedes třídy A v dravých verzích v zadním nárazníku jsou z pohledu aerodynamiky k ničemu.
Autor: Mercedes
Z pohledu aerodynamiky je nejhorší typ karoserie hatchback.
Autor: Mercedes
Černé spojlery na bocích zadního okna usměrňují vzduch, aby co nejlépe "opustil" karoserii.
Autor: Mercedes
Zrcátko má nahoře rýhu, to je okap, malý kousek plastu v levém spodním rohu pak vodu odvádí pryč. Jinak by cákala na okno.
Autor: Mercedes
Na pohled oblé zadní světlo na sobě má hranu, není to jen designérská parádička. Právě na ní se odtrhává vzduch od karoserie.
Autor: Mercedes
Vzduch obtéká auto i mezi podvozkem a podložkou. Velké starosti dělá aerodynamikům ten, který se dostává maskou ke chladiči.
Autor: Mercedes
Neviditélné kryty kol jsou specialitou nového Mercedesu A. Vzduch obtékající karoserii se nedostane ke kolům, vylepšuje se tak aerodynamika.
Autor: Mercedes
Při úpravách karoserie musí aerodynamik ladit nejen obtékání vzduchu ale i to, jak odvést vodu při dešti.
Autor: Mercedes
V aerodynamickém tunelu se v reálu testuje to co nasimulovaly speciální počítačové programy. Je důležité, aby se při vývoji počítalo s točícími se koly, které vyvolávají turbulence. I proto se kola na válcích otáčejí.
Autor: Mercedes
Před předními koly jsou v podběhu schované průřezy, které vedou vzduch odklánějící od kola obtékajicí vzduch.
Autor: Mercedes
Podvozek není nutné při úpravách aerodynamiky úplně zakrytovat, ale správně optimalizovat.
Autor: Mercedes