náhledy
Podvozek Mercedesu CLA je v maximální míře zakrytý.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Zakrytí je výrazné i v zadních partiích, kde je take dobře vidět, že se krytí vyhýbá horkým částem. V tomto případě tedy především výfuku.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Naopak tlumič výfuku se stal vlastně aerodynamickým prvkem a tvoří část krytí zadní nápravy.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Toto je malý aerodynamický trik Mercedesu, jak usměrnit proudění vzduchu k brzdám a zároveň nepouštět do podběhů vice vzduchu, než je nezbytně nutné.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Výdechy v přední části podběhů tvoří jakousi větrnou stěnu, která nedovolí venkovnímu vzduchu vířit v prostoru podběhu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Výdechy v přední části podběhů tvoří jakousi větrnou stěnu, která nedovolí venkovnímu vzduchu vířit v prostoru podběhu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Větrák chladiče má speciální uzavíratelné lamely, které přívod vzduchu v případě menších nároků na chlazení uzavřou.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Výraznou optimalizací prochází i zpětná zrcátka, která musí být dostatečně velká, aby v nich bylo vše vidět, ale nesmí být zbytečnou překážkou pro proudění vzduchu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Výrazná rýha u zpětného zrcátka slouží ke strhávání proudu vzduchu s kapkami vody tak, aby vír zbytečně nešpinil plochu zrcátka.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Mercedes-Benz CLA
Autor: Mercedes-Benz