VIDEO: Slovenské létající auto v akci

aktualizováno 
Aeromobil 2.5 je zatím prototyp. Štefan Klein, který si létající auto před lety vysnil, je však blízko svému cíli. Aeromobil 3.0 už bude finální verzí, kterou bude nabízet.

Ve světě se ví hlavně o americkém projektu Terrafugia Transition (více o ní čtěte ZDE). Spojení auta a letadla v podání slovenského nadšence je však mnohem hezčí. Aeromobil 2.5 váží 450 kilogramů, rozpětí křídel je 8,2 metru, ale když vyrazí na silnici, složí je jak krovky. Klein tvrdí, že se jeho stroj vejde na běžné parkovací místo. Délka je ovšem šest metrů, což už odpovídá urostlejší dodávce. K pohonu používá letecký motor Rotax 912 s výkonem 80 koní, který ovšem pije benzin. Mimochodem, terrafugia používá stejný motor.

Mohlo by vás zajímat

Létající auto vám zatím nenabídneme. Všechny další značky, typy a modely automobilů však ano. Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po silnici umí slovenský aeromobil frčet až stošedesátkou, vzduchem letí ještě o čtyřicet kilometrů v hodině rychleji. Na zemi je dojezd 500 kilometrů, ve vzduchu je akční rádius o dvě stě kilometrů větší.

Rám je hliníkový, potah z karbonových vláken. Díky tomu se konstruktér dostal na dietní hmotnost.

Štefan Klein začal na svém snu pracovat v roce 1990 a po více než 23 letech od prvního Aeromobilu 1.0 je na dohled cíle. Aeromobil 3.0 bude nabízet podobným snílkům, jako je on.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Najdete na iDNES.cz