Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Slovenské létající auto v akci

aktualizováno 
Aeromobil 2.5 je zatím prototyp. Štefan Klein, který si létající auto před lety vysnil, je však blízko svému cíli. Aeromobil 3.0 už bude finální verzí, kterou bude nabízet.

Ve světě se ví hlavně o americkém projektu Terrafugia Transition (více o ní čtěte ZDE). Spojení auta a letadla v podání slovenského nadšence je však mnohem hezčí. Aeromobil 2.5 váží 450 kilogramů, rozpětí křídel je 8,2 metru, ale když vyrazí na silnici, složí je jak krovky. Klein tvrdí, že se jeho stroj vejde na běžné parkovací místo. Délka je ovšem šest metrů, což už odpovídá urostlejší dodávce. K pohonu používá letecký motor Rotax 912 s výkonem 80 koní, který ovšem pije benzin. Mimochodem, terrafugia používá stejný motor.

Mohlo by vás zajímat

Létající auto vám zatím nenabídneme. Všechny další značky, typy a modely automobilů však ano. Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po silnici umí slovenský aeromobil frčet až stošedesátkou, vzduchem letí ještě o čtyřicet kilometrů v hodině rychleji. Na zemi je dojezd 500 kilometrů, ve vzduchu je akční rádius o dvě stě kilometrů větší.

Rám je hliníkový, potah z karbonových vláken. Díky tomu se konstruktér dostal na dietní hmotnost.

Štefan Klein začal na svém snu pracovat v roce 1990 a po více než 23 letech od prvního Aeromobilu 1.0 je na dohled cíle. Aeromobil 3.0 bude nabízet podobným snílkům, jako je on.



Témata: silnice


Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.