Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

  9:19aktualizováno  9:38
Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Audi Q7 3,0 TDI Clean Diesel | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Šéf amerického federálního Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA) Christopher Grundler pro Detroit News řekl, že jeho úřad rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory s objemem tři litry, které používají vozy Audi (modely Q5, Q7, A6, A7 a A8), ale třeba i Porsche Cayenne.

Křišťálová Lupa 2015

Doposud se vyšetřování týkalo jen dvoulitrových čtyřválcových TDI prodávaných v Americe v modelech (Volkswagen Golf, Jetta, Beetle, Passat, a Audi A3).

To jsou motory starší konstrukční řady turbodieselů koncernu Volkswagenu s označení EA 189.

Do této řady motorů patří kromě dvoulitrů také motory 1,6 TDI. Ty jsou známé i z menších modelů koncernu Volkswagen, třeba i ze Škodovek Fabia, Octavia, Roomster nebo Rapid.

Dá se čekat, že motory stejné konstrukční řady budou mít i velmi podobné vlastnosti. Evropské státy prohlašují, že budou celou věc vyšetřovat také. Je tedy velmi pravděpodobné, že menší provedení motorů se budou zkoumat také.

Čtyřválcové TDI EA 189 se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.

Co na to experti?

Na vývoj v kauze Volkswagen jste se v on-line rozhovoru ptali redaktorů iDNES.cz Františka Dvořáka a Luďka Vokáče, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Podle první zprávy EPA se v Americe prodalo přes 480 tisíc aut s podezřelým turbodieselem 2,0 TDI, kolik je těch šestiválcových se zatím neví.

Koncern Volkswagen dosud uvádí, že celosvětově vyrobil jedenáct milionů čtyřválcových turbodieselů EA 189, kterých se bude týkat šetření. Jejich produkce stále pokračuje v malém množství pro méně rozvinuté trhy, například Indii.

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se omluvil za celou kauzu:





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.