Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Afrodiziakum, které opravdu funguje: drahé auto

  14:50aktualizováno  14:50
Muži v drahých autech jsou pro ženy daleko přitažlivější než ti, kteří jezdí v obyčejných vozech. Zjistila to britská studie. U mužů přitom vůz, kterým jezdí jejich vyvolená, při výběru nehraje žádnou roli.

Bentley Continental GT | foto: Bentley

Vědci ukazovali ženám ve věku 21–40 let dvě různé fotografie téhož muže. Na jedné seděl za volantem vozu Bentley Continental GT, na druhé pak řídil postarší Ford Fiesta.

Ženy si jako atraktivnějšího vybraly ve většině případů muže za volantem bentleye. Studie se zabývala i stejnou situací, kde si ale pohlaví prohodila role. Z ní vzešlo, že ženy svou atraktivitu drahým automobilem nezvýší. Muži se i v případě, kdy žena řídí drahý vůz, soustředí na její vzhled.

Průzkum tak potvrdil odvěkou pravdu o tom, že u žen hraje při výběru muže krom vzhledu velkou roli i jeho společenské postavení a hmotné zabezpečení, zatímco muži vybírají své partnerky především okem.

Autoři studie se navíc snaží bránit před nařčeními, že objevili jen známou pravdu. Doktor Michael Dunn z univerzity v Cardiffu si totiž spíše chtěl ověřit, zda se náhodou v tomto smyslu preference lidí neposunují jiným směrem. V poslední době totiž výrazně přibývá řidiček v drahých autech, a tak se snažil zjistit, zda nezačínají muži majetku ženy připisovat větší důležitost, zatímco u žen by naopak majetek muže mohl hrát menší roli.

"Ženy se soustředí na otázky bohatství a společenského postavení, protože pokud jim to muž nabídne, je pravděpodobné, že je v dobré kondici zplodit zdravého potomka," říká vědec.

Podle něj se tento princip v budoucnu nezmění a i stále bohatší ženy budou vyhledávat dobře zajištěné protějšky. Tyto ženy se ale díky svému majetku pro takové muže nutně nestanou atraktivnějšími.

Dunn chce na svou studii navázat hned dalším výzkumem. Tentokrát bude zjišťovat, zda je koupě drahého vozu účinným prostředkem pro zahnání nebo zmenšení dopadu krize středního věku. Zkoumat tedy bude, zda jsou muži středního věku v drahých autech pro ženy atraktivnější než mladí muži ve vozech levných.

Ford Fiesta

Ford Fiesta





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...
Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 123 424 km, benzín
185 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.