VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

  13:18aktualizováno  13:18
Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a nemají tak zpevněný krk, což může být při nehodě nebo prudkém brzdění velmi nebezpečné. Výrobce Maxi-Cosi proto vymyslel dětskou sedačku s airbagy.

Inspirací pro tuto inovaci byla úspěšná aplikace technologie airbagů v bundách pro motocyklisty a bezpečnostní pásy v ultralehkých letadlech, které se aktivují během srážky. Firma Maxi-Cosi nový vynález vyvinula s francouzskou společností Helite specializovanou na technologii mobilních airbagů.

Uvnitř sedačky je umístěna patrona s plynem (CO2), který airbag v případě potřeby nafoukne. Při aktivaci tedy nedochází k explozi, jako u běžných airbagů a neuvolňuje se teplo, které by mohlo dítě popálit. Airbag sedačky se aktivuje při nižších rychlostech než je běžné, už přibližně od 25 km/h.

V tomto případě má airbag specifický úkol. Obecně má vzduchový vak ve voze minimalizovat energii pohybu cestujícího vůči částem vozidla při nárazu. Laicky řečeno: airbag má za úkol hlavně udržet cestujícího na svém místě ve voze a zabránit kontaktu s částmi interiéru. V případě airbagu v sedačce je nejdůležitější úlohou zabránit prudkému pohybu těžké hlavy dítěte (oproti dospělému má dítě v porovnání s tělem v větší hlavu), což by mohlo zapříčinit poranění páteře.

Sedačka AxissFix Air je otočná o 360°, lze ji tedy používat jak po, tak i proti směru jízdy a je vhodná pro děti od 61 do 105 centimetrů, což odpovídá přibližně věku od čtyř měsíců do čtyř let. Autosedačka je v prodeji od úterka, cena je nemalých 16 940 korun. Podle informací magazínu Quattroruote nyní výrobce zkoumá, jak airbag integrovat také do dalších modelů sedaček.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

Volkswagen I.D. Buzz

Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla...

Najdete na iDNES.cz