Německé automobilky svolají v USA kvůli airbagům 2,5 milionu aut

aktualizováno 
Koncern Volkswagen svolá v USA do servisů zhruba 850 tisíc automobilů VW a Audi, které jsou vybaveny problémovými airbagy japonské společnosti Takata. Kvůli těmto airbagům tam do servisů zamíří také auta od německých konkurentů Daimler a BMW, každý z nich svolá zhruba 840 tisíc vozů.

První airbag pro spolujezdce představil v roce 1987 Mercedes. | foto: Mercedes

Volkswagen dnes nejprve uvedl, že v USA svolá 680 tisíc automobilů se značkou VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Jeho luxusní divize Audi poté ohlásila svolání 170 tisíc aut. K nákladům na svolávací akce se Volkswagen nevyjádřil.

Daimler oznámil, že v USA svolá 705 tisíc mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s airbagy od společnosti Takata. Firma uvedla, že to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (více než devět miliard korun). Rival BMW ohlásil svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytl.

Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.

Celkový počet vozů svolávaných v USA kvůli airbagům od Takaty se tak zvyšuje na více než 30 milionů (více zde).

Kvůli aféře s nebezpečnými airbagy, která se táhne už od roku 2014, přestanou nafukovače od Takaty používat Toyota, Mazda a Honda, která kvůli vadným airbagům svolala do servisu nejvíce aut.

Potíže s airbagy ohlásil začátkem letošního února také další výrobce komponent pro autoprůmysl, německý Continental. V USA kvůli tomu míří do servisu pět milionů aut (více zde).

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Další z rubriky

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Najdete na iDNES.cz