Nový airbag pro zadní sedadla od Toyoty

Nový airbag pro zadní sedadla od Toyoty | foto: Toyota

Airbagů je stále víc, Toyota má další pro zadní sedadla

  • 24
Airbagů není nikdy dost, řekli si u Toyoty a vyvinuli středový vzduchový vak pro zadní sedadla. Chystají se ale ještě další airbagy, třeba pro chodce.

Pravděpodobně nejvíc airbagů dnes nabízí Lexus (luxusní odnož Toyoty), ve vrcholovém modelu LS jich v prodloužené verzi L můžeme napočítat až jedenáct. A může se možná těšit na dvanáctý.

Nejnovější airbag je vzadu uprostřed

Japonská Toyota (mimochodem, právě ona vlastní značku Lexus) se nově chlubí středovým airbagem pro zadní sedadla, který by měl napomoci snížit závažnost druhotných poranění pasažérů cestujících na zadních sedadlech v případě boční kolize.

Nový airbag je zabudován do velké pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v připravovaném modelu Toyoty chystaném pro japonský trh.

Při nárazu z boku vystřelí airbag z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do konzoly.

Stále více vzduchu

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Toyota můžete koupit na www.automodul.cz

Neodmyslitelným standardem moderních aut i nejnižších a nejlevnějších kategorií jsou dnes čelní airbagy. Jako samozřejmost už bereme i airbagy boční a hlavové. S postupujícím vývojem a zvyšujícími se nároky na bezpečnost posádky se kromě protahování okenních airbagů až k zadním sedadlům snaží automobilky nacpat nafukovací bezpečnostní vaky i na další místa.

Ilustrační foto

Je ale třeba dodat, že pokud uvádí automobilka, že má hlavové airbagy pro přední a zadní sedadla, nemusí být v autě takové vzduchové vaky čtyři, jsou to totiž dvě velké nafukovací "záclony" chránící obě řady sedadel najednou.

Kolenní airbag udržující nohy cestujících vpředu v bezpečné pozici se objevuje ve stále větším množství aut, má ho i česká Škoda Superb.

Airbagy ve Fiatu 50

Bezpečně i na zadních sedadlech

Renault už dlouhá léta pracuje na čelním airbagu pro zadní sedadla integrovaném do bezpečnostního pásu. Třeba Lexus LS 600h nabízí pro verzi L také airbag, který nafoukne přední polštář sedáku a zabrání tak podklouznutí cestujícího pod bezpečnostním pásem.

Nacpat airbagy, kam se dá, se snaží také vývojáři Toyoty. Před nedávnem představili vzduchový vak pro zadní sedadla pro miniaturní Toyotu IQ. Airbag má chránit posádku při nárazu zezadu. Protože jsou hlavy posádky nebezpečně blízko zadního okna auta, nafouknou se při nehodě vzduchové záclony, které vyplní prostor za hlavovými opěrkami.

Lexus LS

Airbagy zvenku auta

Předloni představil švédský Autoliv dva airbagy mající ochránit chodce v případě střetu s autem. Jeden z airbagů pro terénní vozy SUV je pod kapotou motoru, druhý pod nárazníkem.

Čas od času se dokonce objeví myšlenky na vnější airbagy, které by měly malé auto v případě nárazu od překážky "odrazit" a nahradit chybějící deformační zóny. A airbagy už s sebou mohou vozit i motorkáři. Více o motocyklovém airbagu čtěte ZDE

Airbag na motorku