Toyota IQ

Toyota IQ | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Airbagů není nikdy dost

  • 14
Čelní vzduchový vak, boční, hlavový, kolenní... automobilky montují do svých modelů stále více těchto "polštářů", které mají zabránit nejhoršímu v případě nehody. Invence vývojářů ale nezná mezí. Třeba u Toyoty přemýšlejí o zadním airbagu.

Japonská miniatura jménem iQ se představila v září ve Frankfrutu. Na německém autosalonu patřila k nejobletovanějším exponátům a zástupci Toyoty slíbili, že se dostane do výroby.

Malé auto dostane - zdá se - unikátní bezpečnostní prvek. Šéf celého projektu Hiroki Nakajima se nechal slyšet, že prototyp: "Je vybaven novými airbagy vyvinutými speciálně pro ochranu cestujících vzadu v případě nárazu zezadu."

Nakajima dodal, že některé detaily projektu jsou ještě ve fázi schvalování a prozatím jsou tajné.

Zadní airbagy v roce 2009, kdy iQ vyrazí do výroby a možná se podívá i do Ameriky. Důvod je jasný: Pokud chce japonský prcek pomýšlet na pět hvězd v crashtestech EuroNCAP, musí poskytnout ochranu i cestujícím, kteří mají hlavu nějakých 30 centimetrů od víka kufru.

Necelé tři metry dlouhá toyota má konfiguraci interiéru 3+1, což znamená, že odveze tři dospěláky a jedno dítě. O pohon se má podle aktuálních informací starat motor odvozený z motocyklového agregátu Yamahy. Mluví se i o malém nafťáku.


Témata: Toyota, Yamaha