Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Airbagy čeká stěhování z přístrojovky do stropu

  12:00aktualizováno  12:00
Jeden z velkých subdodavatelů v automobilovém průmyslu, americká firma TRW hodlá způsobit revoluci na poli airbagů. Vyvinula stropní airbag, který nahradí dosavadní vzduchové vaky u řidiče a spolujezdce.

Stropní airbag TRW automotive | foto: TRW Automotive

Nový stropní airbag, který při srážce vyplní vlastně celou přední část kabiny, se do výroby dostane už v roce 2013. Objeví se v sériovém voze modelového ročníku 2014 jednoho z německých výrobců.

Nový airbag, který nahradí dosavadní tradiční dvojici u řidiče a spolujezdce, by se přitom mohl v automobilovém průmyslu brzy stát rozšířeným standardem. Airbag poskytne posádce vynikající ochranu a návrhářům interiérů přitom dává daleko větší volnost. Airbagy doposud totiž hodně diktují to, jaké prvky mohou být v interiéru kde použity.

Je to alchymie

Podívejte se, jak fungují airbagy – video zde

Výrobcům by navíc takový airbag měl přinést úspory. Přijdou především díky zjednodušené konstrukci přístrojové desky, která už nemusí počítat s umístěním složeného vzduchového polštáře. Umístění airbagu do stropu přitom výrazné změny v konstrukci třeba stropního čalounění nevyžaduje. Další výhodou stropního airbagu, neboli "bag in roof", jak jej TRW nazývá, je úspora místa.

Na vývoji pracoval americký dodavatel řadu let. Systém je tedy na velkosériovou výrobu dostatečně otestován a připraven. Nový vynález nám přitom možná připomene scénu ze sci-fi komedie Demolition Man, kde se Sylvester Stallone po havárii sápe za pomoci Sandry Bullockové ven z vozu vyplněného pěnou Securefoam. Na rozdíl od této scény se ale pasažéři nebudou muset z vozu probíjet ven.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.