Diskuze
Autobaterie v horku trpí. Dobrá rada není, připravte se na nákup nové
Děkujeme za pochopení.
J66a82r69o55s46l96a57v 57H40a40b80a95d46a
Autobaterie v horku trpí a proto se většinou montuje do motorového prostoru.
J70i85ř82í 67L93i83n52h65a80r74t
Už nejezdím ani často a jen málokdy daleko..
Tak-že s baterií bývaly problémy po delším nejezdění..
Ale koupil jsem si takové startovátko.. Stačí ho plusem připojit na + na baterii a minusem někde v motoru na kostru.. Je třeba ho udržovat nabité, ale hodně dlouho vydrží.. A nastartuje vždy.. A i dobije..
P78a80v64e52l 59O56d65r30a81z96i42l
To jsou počty. Normální auto dejme tomu nastartuje nejpozději do 3 sekund. Startovací proud je dán konstrukcí aku a dejme tomu uvažujeme 700A. Takže se spotřebuje 2100C. Dejme tomu, že díky velkému vybíjecímu proudu klesne kapacita o dvojnásobek, tedy o 4200C. Dobíjejme proudem 8A, to je docela málo, a zjistíme, že aku dobijeme za 700 sekund, tedy za necelých 12 minut. Počítejme účinnost a vyjde nám těch 15 minut.
Jenže, altík umí dodat 70A, někdy víc, někdy méně. Takže nějaké svícení nebo vytápění sedaček je docela okrajová spotřeba. Klimatizace bejvala za mýho mládí napojená rovnou na motor přes spojku a elektriku brala jen pro větrák chladiče, opět pár A.
Z osobní zkušenosti - akumulátor zničíte spolehlivě tím, že ho vybijete. BOSCHku ve starým autě jsem takhle omylem vytřískal 2x a vydržela necelejch 7 let. Plus u špatnýho dobíjení může být aku přebíjený a pak se ničí taky.
T38o36m19á52š 93H21o52r82a
Přesně jak píšete v závěru, pro životnost akumulátoru je klíčové správné dobíjení během provozu, mě odešel ve staré Felicii akumulátor dvakrát, vždy po cca. 5 letech v zimě a obvykle se současně s výměnou akumulátoru měnilo i něco v nabíjecí soustavě...Felda na to celkem trpěla, co pamatuji odešel mě jednou přímo akumulátor, asi dvakrát ten diodový můstek, a tuším že ještě něco.
V ženině KIA Ceed je akumulátor už téměř 7 let a šlape jako hodinky, také nabíjecí okruh je dle kontrol v kondici a akumulátor když kontroluji je správně dobit. A to žena jezdí velmi krátké jízdy, denně dvě do 10 km do práce, případně tu jednu 10 km rozdrobí na několik menších úseku při cestování po obchodech.
J79i74n57d53ř38i46c22h 92Š39k45o23p26e88k
klima vybíjí AKU ? A to jako jak ?
Mnohem horší je kombinace krátké cesty + svícení klasickými světly
F80r67a26n92t15i80š83e24k 74L63o91s
Pane Bože co to je za debila ten autor článku, nezná základy fyziky, neumí matematiku, plete si pojmy. Co to je vnitřní odpor motoru?? To platí u zdroje, jinak motor v zimě potřebuje delší dobu k nastartování z důvodu mechanického odporu vlivem ztuhlého oleje. To nemá redakce jediného schopného člověka který by se takový výplod autorovy fantazie podíval??
P97a57v57e56l 58O50d89r40a23z96i93l
Vnitřní odpor motoru je poněkud specifický výraz pro mechanické ztráty v motoru. Tedy typicky to, co musíte překonat, abyste motorem, který sám neběží, mohl otáčet.
P32e20t24r 22N43e72s89v45a82d25b33a
Hlavni rozdil je v tom když auto stoji nebo když jede a baterie je v provozu. Samozřejmě to neni taková divočina jak se píše v článku.....
S57e67i92d59l 87P40e67t68r
Ten výpočet je snadný pane Dvořáku (tedy za předpokladu, že jste absolvoval alespoň 8. třídu ZŠ a tušíte co je Ohmův zákon a trojčlenka)
Tedy:
Pokud standardní moderní auto startuje 3 vteřiny kolik asi odebere Ah při startovacím proudu byť i 200A z běžné baterky řekněme o 55 Ah? Cca 1%, že?
Alternátor dává pak dnes v běžném autě min 350W neboli skoro 30A při 12V.
Jinými slovy nahradí ztrátu kapacity aku asi tak za 3-4 minuty provozu motoru ve středních otáčkách ...
Nevím jak Vy, ale za ty 4 minuty těch Vašich "60 km" neujede ani Hamilton na Monze
K20a64r55e79l 88V64a43c88h55u82t
Vícero lidí tu potvrdilo, že jim jejich cca 8-letá baterie klekla právě v těchto vedrech. Autor článku měl tedy ASI na mysli právě chování těchto 7-8 letých baterií...
P13e90t85r 63N92e81s89v67a49d51b84a
Osmiletou batreii bych chtel vidět. To muze rict pouze někdo kdo absolutně nevi kdy byla baterie měněna.
V28l19a81d34i98s87l65a89v 11B10u55r38y89š91e66k
asi to nemusí být tak úplně pravda, já třeba měsíc nebo dva startuju auto 20-30x denně, jezdím krátký cesty do 5 km a když ji chci dobít, tak si vezme pár watů a za čtvrthodinku je plná, podle článku bych měl být už dávno nepojízdnej,
T64o43m33á78š 38H11o89r98a
Souhlasím, informace typu "Zákazníkům říkáme, že pro navrácení energie potřebné pro start je nutné podle dobíjecí soustavy průměrně ujet více než padesát až šedesát kilometrů" je totální nesmysl. to by musela odejít baterie cca. 80% populace několikrát do roka.
J22a41r71o13s98l77a97v 71K27a26d29l91e55c
Baterii škodí otřesy. Teplota rozhodně ne.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Prodej, Chaty, chalupy, Rekreační, Vortová, Vortová
Vortová, okres Chrudim
3 500 000 Kč