Diskuze

Autobaterie v horku trpí. Dobrá rada není, připravte se na nákup nové

Prodejci autobaterií si mnou ruce, na podzim a v zimě nebudou stíhat prodávat. Stávající horka totiž vadí akumulátorům. Rada, jak poškození zabránit, neexistuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Autobaterie v horku trpí a proto se většinou montuje do motorového prostoru.

0 0
možnosti

Už nejezdím ani často a jen málokdy daleko..

Tak-že s baterií bývaly problémy po delším nejezdění..

Ale koupil jsem si takové startovátko.. Stačí ho plusem připojit na + na baterii a minusem někde v motoru na kostru.. Je třeba ho udržovat nabité, ale hodně dlouho vydrží.. A nastartuje vždy.. A i dobije..

0 0
možnosti

To jsou počty. Normální auto dejme tomu nastartuje nejpozději do 3 sekund. Startovací proud je dán konstrukcí aku a dejme tomu uvažujeme 700A. Takže se spotřebuje 2100C. Dejme tomu, že díky velkému vybíjecímu proudu klesne kapacita o dvojnásobek, tedy o 4200C. Dobíjejme proudem 8A, to je docela málo, a zjistíme, že aku dobijeme za 700 sekund, tedy za necelých 12 minut. Počítejme účinnost a vyjde nám těch 15 minut.

Jenže, altík umí dodat 70A, někdy víc, někdy méně. Takže nějaké svícení nebo vytápění sedaček je docela okrajová spotřeba. Klimatizace bejvala za mýho mládí napojená rovnou na motor přes spojku a elektriku brala jen pro větrák chladiče, opět pár A.

Z osobní zkušenosti - akumulátor zničíte spolehlivě tím, že ho vybijete. BOSCHku ve starým autě jsem takhle omylem vytřískal 2x a vydržela necelejch 7 let. Plus u špatnýho dobíjení může být aku přebíjený a pak se ničí taky.

0 0
možnosti

T38o36m19á52š 93H21o52r82a

17. 8. 2015 10:38

Přesně jak píšete v závěru, pro životnost akumulátoru je klíčové správné dobíjení během provozu, mě odešel ve staré Felicii akumulátor dvakrát, vždy po cca. 5 letech v zimě a obvykle se současně s výměnou akumulátoru měnilo i něco v nabíjecí soustavě...Felda na to celkem trpěla, co pamatuji odešel mě jednou přímo akumulátor, asi dvakrát ten diodový můstek, a tuším že ještě něco.

V ženině KIA Ceed je akumulátor už téměř 7 let a šlape jako hodinky, také nabíjecí okruh je dle kontrol v kondici a akumulátor když kontroluji je správně dobit. A to žena jezdí velmi krátké jízdy, denně dvě do 10 km do práce, případně tu jednu 10 km rozdrobí na několik menších úseku při cestování po obchodech.

0 0
možnosti

klima vybíjí AKU ? A  to jako jak ?

Mnohem  horší je kombinace krátké cesty + svícení klasickými světly

0 0
možnosti

Pane Bože co to je za debila ten autor článku, nezná základy fyziky, neumí matematiku, plete si pojmy. Co to je vnitřní odpor motoru?? To platí u zdroje, jinak motor v zimě potřebuje delší dobu k nastartování z důvodu mechanického odporu vlivem ztuhlého oleje. To nemá redakce jediného schopného člověka který by se takový výplod autorovy fantazie podíval??

2 0
možnosti

Vnitřní odpor motoru je poněkud specifický výraz pro mechanické ztráty v motoru. Tedy typicky to, co musíte překonat, abyste motorem, který sám neběží, mohl otáčet.

0 0
možnosti

Hlavni rozdil je v tom když auto stoji nebo když jede a baterie je v provozu. Samozřejmě to neni taková divočina jak se píše v článku.....

0 0
možnosti

S57e67i92d59l 87P40e67t68r

15. 8. 2015 0:25

Ten výpočet je snadný pane Dvořáku (tedy za předpokladu, že  jste absolvoval alespoň  8. třídu ZŠ  a tušíte co je Ohmův zákon a trojčlenka)

Tedy:  

Pokud standardní moderní auto startuje 3 vteřiny kolik asi odebere Ah  při startovacím proudu byť i 200A  z běžné baterky řekněme o 55 Ah? Cca 1%, že?:-)

Alternátor dává pak dnes v běžném autě  min 350W neboli skoro 30A při 12V.  

Jinými slovy nahradí  ztrátu kapacity aku  asi tak za 3-4 minuty provozu motoru ve středních otáčkách ...

Nevím jak Vy, ale za ty 4  minuty těch Vašich "60 km" neujede ani Hamilton  na Monze ;-D;-D

5 0
možnosti

Vícero lidí tu potvrdilo, že jim jejich cca 8-letá baterie klekla právě v těchto vedrech. Autor článku měl tedy ASI na mysli právě chování těchto 7-8 letých baterií...;-)

1 0
možnosti

Osmiletou batreii bych chtel vidět. To muze rict pouze někdo kdo absolutně nevi kdy byla baterie měněna.

1 2
možnosti
Foto

asi to nemusí být tak úplně pravda, já třeba měsíc nebo dva startuju auto 20-30x denně, jezdím krátký cesty do 5 km a když ji chci dobít, tak si vezme pár watů a za čtvrthodinku je plná, podle článku bych měl být už dávno nepojízdnej,

0 0
možnosti

T64o43m33á78š 38H11o89r98a

14. 8. 2015 17:44

Souhlasím, informace typu "Zákazníkům říkáme, že pro navrácení energie potřebné pro start je nutné podle dobíjecí soustavy průměrně ujet více než padesát až šedesát kilometrů" je totální nesmysl. to by musela odejít baterie cca. 80% populace několikrát do roka.

2 0
možnosti

Baterii škodí otřesy. Teplota rozhodně ne.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!