Diskuze

ANALÝZA: Evropě chybí baterky pro elektromobilY. Továrny vznikají pomalu

Automobilové koncerny přicházejí na trh s jedním modelem elektromobilu za druhým. Ovšem chybí jim baterie – a schopnost s nimi zacházet. Nástup do budoucnosti bez emisí probíhá trochu klopotně, píše německý Manager Magazin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Neviděl bych to tak dramaticky. Prostě běžné problémy s turbulecí nabídky a poptávky. Něco podobného jsme zažili i s fotovoltaickými panely. Za pár let bude převis nabídky nad poptávkou a i cena půjde dolů.

Spíše mne mrzí, že Češi jako obyčejně zaspali. Baterkárna je v Polsku a já nevím kde ještě, ale u nás je jediná He3Da, která ještě nejede, a ta má svojí technologii, která se zatím, vzhledem k nízké hustotě energie, do automobilů nehodí.

0 0
možnosti

Ta ilustrační baterie z Boltu nemá kapacitu 60 kWh, ale 57 kWh. Opravte si to.

0 0
možnosti

V66í63t 87O50ž79a52n45a

14. 2. 2020 21:22

zaokrouhlení hodnoty bych neřešil

0 0
možnosti

Krásný sen o "ekologické" doprave začíná narážet na tvrdou realitu...

5 4
možnosti

tak, nepůjde to, vracíme se k naftě, nafta je přece jen nafta, sny se nám začínají hroutit

1 1
možnosti

to je vždycky, když něco začímá, my bychom chtěli, aby továrny rostly rychle, ale rostou pomalu, tak to je vždycky, chceme. aby D1 Babiš opravil rychle, jak říkal, ale on ji opravuje pomalu, což neříkal a asi se s tím nedá nic dělat, babička říkala, dočkej času, jako husa klasu a když budeš trpělivej, tak se těch továren na baterky dočkáš, ty nedočkavče

2 0
možnosti

V87í69t 62O66ž12a47n70a

14. 2. 2020 14:57

"battery cells" se překládá jako "bateriové články" ne "bateriové buňky"

5 0
možnosti

buňka a nebo článek, prašť jak uhoď, hlavně aby jich nasekali dost, těch tvých buněk

0 0
možnosti
Foto

Není divu, nikdo nechce do tohoto pochybného projektu investovat. Leda by je vyráběl ANOfert a platil komplet ze svého.

1 7
možnosti

J20i19ř70í 15F90o87g13e14l

14. 2. 2020 7:54

Baterky nebo baterie?

3 0
možnosti

V17í93t 32O85ž72a48n89a

16. 2. 2020 21:36

Fogel, Vogel nebo pták?

0 0
možnosti

Musk ukázal, že to jde a je schopný prodávat i drahá auta. Už v dané cenové hladině nasytil trh v USA, takže začal vyrábět levnější model, rozšířil výrobu baterií a expanduje do světa.

Evropští výrobci prozměnu mají problém s fyzikálními zákony. Jaké to jsou, ovšem neuvádějí. Když Must začal s výrobou limuzín, tak se smáli. Zatímco Musk vytvářel technologickou platformu, na které ladil chyby, vymýšleli, jak rozpoznat laboratorní měření v softwaru auta.

Teď jim Tesla staví přímo pod nosem fabriku, která bude krást statisíce bohatých evropských zákazníků ročně. Pak máme možnost číst v diskuzích propagandistické žvásty, jako že to prostě nejde, jak nebude stačit elektřina, že nebudou suroviny a jak to popírá zákony.

No, uvidíme. V ČR stejně ještě pár let budeme jezdit s Německými ojetinami. Jestli si tu někdo myslí, že Škoda chce vyrábět elektromobily pro český trh, tak to jste hluboce na omylu. I ta Dacie radši prodávala PB Dustery levněji v Německu, než aby je dovážela k nám.

Měli bysme honem rychle začít stavět tu jaderku. Nebo radši dvě. Anebo aspoň zastřešit D1 solárama.

7 3
možnosti

P13a26v65e75l 88O65t14i44s22k

14. 2. 2020 10:34

Pan Musk dokázal že dnešní EV jsou za určitych podmínek dobře použitelné. Prodávat drahé vozy umí vice výrobců a taky je prodávají, dokonce i dražší než je Tesla. Problém je zisk, zatím totiž nikdo nedokázal, že lze na elktroautech vydelávat, ani pan Musk. A nemotejte sem investiční náklady. Tesla stále nedokáže držet provoz ni zisk. Jenže tohle si ostatní výrobci nemohou dlouhodobe dovolit. Ono to vlastně ani dlouhodobě udržitelné není. Jinak i Tesla měla a pořad má i po tech letech solidni problémy naplnit počty vyrobených aut na kterou Maji výrobní kapacitu a to co p. Musk neustále slibuje a vlastně nikdy ty sliby nesplnil. A jestli bude mit problemy s množstvím a cenou baterii Evropa bude je Mit i Tesla. Už loni probleskla zprava že na trhu chyb baterie a nedostavalo se ani Tesle. Ale pozor my zapominame že baterie nepotrebujeme jen do aut, ty jsou teprve na.začátku, my dnes potrebujeme Li baterie do všeho možneho i nemožneho a neustále ta spotřeba roste.

4 6
možnosti
Foto

A proč by je měl kdo stavět? Co v nich bude vyrábět, když nebude mít suroviny? Dotace už trh pokřivily natolik, že u těchto nesmyslů je rentabilita téměř zaručena. A přesto se do toho nikdo nehrne. Proč? Protože fyzikální zákony neohne sebevětší dotace.

8 8
možnosti

Jaké fyzikální zákony máte na mysli?

2 0
možnosti

Zvláštní, Tesla byla schopna dodat baterie 75-100kWh pro téměř 400k aut v minulém roce, ale evropští výrobci nejsou schopni zajistit baterie ani pro 20k.. :-D Ono je těžké vymlouvat se na něco, že nejde, když je vidět, že se to dá v pohodě zvládnout. Já vím, nebyl čas na přípravu, pro všechny bylo obrovské překvapení a ze dne na den (deset let) se nešlo přizpůsobit. PR jelo na plné obrátky, stavěla se jedna továrna na baterie za druhou (na papíře), ale skutek utek.

5 2
možnosti

Pro tradiční automobilky byly a jsou baterie jen další součástka, kterou je třeba objednat. A strašně je překvapuje, že není dostatek výrobník kapacit.

V Tesle už nějakých 6-8 roků zpátky pochopili, že baterie budou (a teď jsou) jádro, ta nejdůležitější část, jejich byznysu a podle toho se od té doby chovají.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...