Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alergik má mít klimatizaci a zavřená okna

aktualizováno 
-
Lidé, kteří jsou alergičtí na pyly rostlin nebo stromů, mají od jara do podzimu při cestování značné nároky na automobil i na způsob jízdy. Když rizika podcení, tak jim hrozí alergický záchvat, který jízdu řádně znepříjemní. Oči pálí a slzí, chce se kýchat, otékají ústa... Řidiči jsou ohroženi dvojnásob, neboť často nemohou užít své léky, které tlumí pozornost. "Musí-li řidič cestovat i v době své alergie, rozhodně by měl jezdit se zavřenými okny," radí alergolog pražské Všeobecné fakultní nemocnice Josef Krupička. "Vzduch plný pylu může nasát nejen boční, ale i střešní okno." Ventilace automobilového interiéru obvykle nabírá nárazový vzduch z přední části vozu a k ochraně před prachem a pyly slouží filtry vzduchu. Ty jsou k mání ve dvou typech - první je klasický antialergický a druhý je doplněný aktivním uhlím. Ceny se pohybují ve stokorunách. "Pro favorita nebo felicii stojí kombinovaný filtr 305 korun," říká pražský prodejce autodoplňků Jaroslav Franc. "Má-li filtr plnit svůj účel, musí ho alergický řidič pravidelně kontrolovat a měnit." Jaroslav Franc vzpomíná, že před dvěma lety existovalo zařízení, které snímalo vzduch, a když byl příliš znečištěný, tak automaticky zastavilo ventilaci. Kvůli značné poruchovosti však bylo staženo z prodeje. Alergikovi může pomoci také vnitřní cirkulace vzduchu, která se do automobilů dá pořídit jako doplněk. Problém je v tom, že rychle klesá kvalita vzduchu ve voze, takže se nedoporučuje dlouhodobé použití. "S vnitřní cirkulací je dobré překonat například oblast výskytu dráždivých pylů," radí Josef Krupička. Spolehlivým východiskem alergického řidiče pro horké letní dny je klimatizace doplněná pylovým filtrem. Nevýhodou je vysoká pořizovací cena. Ta se pohybuje u fabie a jejich konkurentů kolem 35 tisíc korun, ale vyšplhat může i výš. Nový pylový filtr ke klimatizaci Škody Fabia je za 520 korun.
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.