Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 147 GTA: horká novinka pro horké hlavy

aktualizováno 
Ze sériové Alfy 147, která již v současné podobě nabízí poměrně vzrušující sportovní svezení, se stane opravdový závoďák. Infuzi v podobě 250koňového šestiválce Italové v posledních měsících horlivě připravovali a nakonec se dílo zdařilo. Na otáčivém molu v Paříži má premiéru Alfa Romeo 147 GTA.

Rozhodnutí postavit takovéto sportovní náčiní i v malé kompaktní třídě - zdá se - nebylo nikterak odvážným krokem. Italové si jsou úspěchem předem jisti, neboť vzhlíží k popularitě větší sestry 156 GTA. Tu žádají hlavně horkokrevní odvážlivci z Apeninského poloostrova, v očích ostatních méně movitých motoristických fandů se zase zvyšuje prestiž Alfy. I to je vedle finančních ukazatelů pro management důležité.

A co tedy nová Alfa 147 GTA nabízí? Především velmi silný šestiválcový motor o objemu 3,2 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 184 kW (250 k). Tato jednotka již pohání zmíněnou Alfu 156 GTA a také její variantu kombi nazývanou sportwagon. Nová 147 bude sériově vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek zákazník získá i automatickou skříň selespeed s možností řazení na volantu.

Sportovnější oproti současným verzím má být i nastavení podvozku, brzdy a samozřejmě také interiér. V základní výbavě nemají chybět systémy ABS, EBD, ASR, MSR či kontrola trakce TCS, šest airbagů je samozřejmostí.

Z vnějšku Italové nepřichystali - jak je vidět z fotografií - žádnou velkou revoluci. Nová Alfa působí sice robustněji, je nižší i o pár centimetrů širší, ale například u 156 GTA výrazně profilované nárazníky se zdají být u nově poodhalené menší sestry civilnější. I masivní zadní spoiler chybí. To vše ale je záměrné. Tisková zpráva výrobce tvrdí, že cílem designérů bylo vytvořit vůz pro každodenní použití, který je ale schopen majiteli nabídnout svezení připomínající pocity ze závodního automobilu.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.