Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 147 : žíznivý elegán s minikufrem

  10:36aktualizováno  10:36

hodnocení iDNES 4/5

Sportovní duch z ní číší z každého detailu a ještě pořád vzbuzuje kolem sebe pozornost. Testovaný model, vybavený neslabším motorem v nabídce i základní výbavou Progression, na silnicích rozhodně nebyl slabým hráčem. Díky malým vnějším rozměrům ho navíc oceníte ve městě při parkování.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR * SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Od prvních okamžiků "147čka" upoutá čistými liniemi karoserie zakončenými charakteristickým „véčkem“ na přední části kapoty. Není nutné vůz ani příliš dlouho obcházet, aby bylo možné odhalit množství detailů dokreslující celkový dojem. Namátkou například chromovaná klika předních dveří či kapkovitý tvar bočních zrcátek. Designéři si také velmi dobře poradili i s rozrušením velkých ploch karoserie. V přední části je patrný šípovitý prolis dokreslující sportovní nádech vozu, na boční straně zase můžete pozorovat dvě základní křivky navazující na ostatní designové prvky.

Trochu netradiční je umístění předních blinkrů až ve spodní části nárazníku, v současnosti bývá obvyklejší integrace do hlavních světlometů. Použitá koncepce tak může trochu překvapit protijedoucí řidiče. Podle mnohých patří tmavě červená metalíza vůbec k tomu nejlepšímu, co lze v nabízené barevné paletě najít. Vyniknou v ní totiž všechny detaily vozu.

INTERIÉR A KUFR
Velký rozvor náprav 4,17 metrů dlouhého vozu se kladně podepsal na prostornosti interiéru. Všichni mají dostatek místa v oblasti kolen a za výjimečných okolností by se dalo představit i cestování v pěti lidech. Ostatně za tímto účelem byl testovaný model vybaven paketem komfort, který zahrnuje mimo jiné právě třetí zadní opěrku hlavy. U té bych však určitě přišlo vhod, kdyby byla nižší nebo více zapuštěná do opěradla, protože opravdu nepříjemně ztěžuje výhled vzad. Při menším počtu pasažérů se tedy vyplatí ji jednoduše vyndat.

Obvyklým problémem pro osoby vyššího vzrůstu je pak aerodynamické snižování střechy, kvůli kterému se na zadních sedadlech hlavou dotýkají stropu. Méně praktické, ale elegantní je světlé čalounění interiéru, které dobře kontrastuje s lakem vozu. Sedadla mají velmi dobré boční vedení, vpředu s bederní opěrkou a u řidiče navíc s nastavitelnou výškou.

Pozornost si zaslouží pracoviště řidiče. Tříramenný volant potažený kůží s výškovým i podélným nastavením se velmi dobře drží a má optimální velikost věnce. V rámci příplatkové výbavy ho lze doplnit o ovládání rádia (popřípadě telefonu). Nejenže je to pohodlné, ale současně to zvyšuje bezpečnost.



Témata: Alfa Romeo, jízdné

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Další z rubriky

Prototyp v akci. Kurážná Kia si chce vyšlápnout na Mercedes

Kia chystá novou karosářskou verzi modelu Proceed. Stylovým kombíkem typu...

Před třiceti čtyřiceti lety byly silnice západní Evropy mnohem pestřejší, kromě sedanů, kombíků a rozmáhajících se...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Najdete na iDNES.cz