Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 147 : žíznivý elegán s minikufrem

  10:36aktualizováno  10:36

hodnocení iDNES 4/5

Sportovní duch z ní číší z každého detailu a ještě pořád vzbuzuje kolem sebe pozornost. Testovaný model, vybavený neslabším motorem v nabídce i základní výbavou Progression, na silnicích rozhodně nebyl slabým hráčem. Díky malým vnějším rozměrům ho navíc oceníte ve městě při parkování.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR * SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Od prvních okamžiků "147čka" upoutá čistými liniemi karoserie zakončenými charakteristickým „véčkem“ na přední části kapoty. Není nutné vůz ani příliš dlouho obcházet, aby bylo možné odhalit množství detailů dokreslující celkový dojem. Namátkou například chromovaná klika předních dveří či kapkovitý tvar bočních zrcátek. Designéři si také velmi dobře poradili i s rozrušením velkých ploch karoserie. V přední části je patrný šípovitý prolis dokreslující sportovní nádech vozu, na boční straně zase můžete pozorovat dvě základní křivky navazující na ostatní designové prvky.

Trochu netradiční je umístění předních blinkrů až ve spodní části nárazníku, v současnosti bývá obvyklejší integrace do hlavních světlometů. Použitá koncepce tak může trochu překvapit protijedoucí řidiče. Podle mnohých patří tmavě červená metalíza vůbec k tomu nejlepšímu, co lze v nabízené barevné paletě najít. Vyniknou v ní totiž všechny detaily vozu.

INTERIÉR A KUFR
Velký rozvor náprav 4,17 metrů dlouhého vozu se kladně podepsal na prostornosti interiéru. Všichni mají dostatek místa v oblasti kolen a za výjimečných okolností by se dalo představit i cestování v pěti lidech. Ostatně za tímto účelem byl testovaný model vybaven paketem komfort, který zahrnuje mimo jiné právě třetí zadní opěrku hlavy. U té bych však určitě přišlo vhod, kdyby byla nižší nebo více zapuštěná do opěradla, protože opravdu nepříjemně ztěžuje výhled vzad. Při menším počtu pasažérů se tedy vyplatí ji jednoduše vyndat.

Obvyklým problémem pro osoby vyššího vzrůstu je pak aerodynamické snižování střechy, kvůli kterému se na zadních sedadlech hlavou dotýkají stropu. Méně praktické, ale elegantní je světlé čalounění interiéru, které dobře kontrastuje s lakem vozu. Sedadla mají velmi dobré boční vedení, vpředu s bederní opěrkou a u řidiče navíc s nastavitelnou výškou.

Pozornost si zaslouží pracoviště řidiče. Tříramenný volant potažený kůží s výškovým i podélným nastavením se velmi dobře drží a má optimální velikost věnce. V rámci příplatkové výbavy ho lze doplnit o ovládání rádia (popřípadě telefonu). Nejenže je to pohodlné, ale současně to zvyšuje bezpečnost.



Témata: Alfa Romeo, jízdné

Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

Seat Arona je 84. SUV na českém trhu. Krásně jede, ale ničím nepřekvapí

Seat Arona je nové malé SUV

Na českém trhu se loni prodávalo 83 modelů kategorie SUV. Co přináší ten osmdesátý čtvrtý, kterým je Seat Arona?...

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Najdete na iDNES.cz