Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 8C Spider - italské sexbomby míří do Česka

aktualizováno 
Z omezené pětisetkusové série unikátní Alfy Romeo 8C Competizione není v českých garážích schovaná žádná. Alfisté s pěti a půl miliony si ale mohou dopřát její sestřičku "nahoře bez". Hned tři kusy otevřené verze nazvané Spider míří do Česka.

Alfa Romeo 8C Competizione | foto: Alfa Romeo

Alfy Romeo 8C Spider s plátěnou střechou ovládanou elektromotorky bude stejně jako verze kupé stavět továrna Maserati v Modeně. Italská kráska totiž technicky vychází z Maserati GranTurismo.

Pětisetkusová série unikátní alfy v uzavřené variantě kupé byla beznadějně vyprodána ještě před tím, než se v roce 2008 dostala do výroby. Její otevřená sestra - ještě v podobě konceptu - zavítala v roce 2006 do Prahy a teď se do Česka vrací, otevřených spiderů vznikne také pět set.

"Značce Alfa Romeo se podařilo tři krásné kousky z limitované série tohoto modelu doslova protlačit až na český trh," říká Janka Konečná z českého zastoupení italské značky.

Alfa Romeo 8C Spider má karoserii z uhlíkových vláken, pod kapotou jí burácí osmiválec 4,7 l s výkonem 450 koní. Alfa ctí klasickou koncepci transaxle s motorem vpředu a převodovkou umístěnou u zadních hnaných kol. Na dvacetipalcové pneumatiky (245/35 vepředu a 285/35 vzadu) předává 480 kroutících newtonmetrů šestirychlostní robotizovaná převodovka.

Superalfa umí uhánět až 290kilometrovou rychlostí, z nuly na stovku vystartuje za 4,4 sekundy, o krocení vášnivé Italky se starají karbokeramické kotouče brzd.

osmiválcová historie

Jméno Alfa Romeo 8C je známo mezi příznivci silničních, závodních a sportovních aut již od třicátých let. Svůj první osmiválcový motor zařadila Alfa Romeo do nabídky už v roce 1925, nicméně na motor s označením 8C si musel svět počkat do roku 1931, kdy byl představen na závodech Mille Miglia.

V následujících letech motor 8C prošel různými inovacemi, které sklízely úspěch na mnoha závodech. Především se jednalo o modely 8C 2300 Le Mans v roce 1931, Alfa Romeo Monoposto 8C 35 Typ C v roce 1935, Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans Speciale v roce 1938 a Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia Roadster v roce 1938.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.