Alfy Romeo 8C Spider s plátěnou střechou ovládanou elektromotorky bude stejně jako verze kupé stavět továrna Maserati v Modeně. Italská kráska totiž technicky vychází z Maserati GranTurismo.
Pětisetkusová série unikátní alfy v uzavřené variantě kupé byla beznadějně vyprodána ještě před tím, než se v roce 2008 dostala do výroby. Její otevřená sestra - ještě v podobě konceptu - zavítala v roce 2006 do Prahy a teď se do Česka vrací, otevřených spiderů vznikne také pět set.
"Značce Alfa Romeo se podařilo tři krásné kousky z limitované série tohoto modelu doslova protlačit až na český trh," říká Janka Konečná z českého zastoupení italské značky.
Alfa Romeo 8C Spider má karoserii z uhlíkových vláken, pod kapotou jí burácí osmiválec 4,7 l s výkonem 450 koní. Alfa ctí klasickou koncepci transaxle s motorem vpředu a převodovkou umístěnou u zadních hnaných kol. Na dvacetipalcové pneumatiky (245/35 vepředu a 285/35 vzadu) předává 480 kroutících newtonmetrů šestirychlostní robotizovaná převodovka.
Superalfa umí uhánět až 290kilometrovou rychlostí, z nuly na stovku vystartuje za 4,4 sekundy, o krocení vášnivé Italky se starají karbokeramické kotouče brzd.
osmiválcová historieJméno Alfa Romeo 8C je známo mezi příznivci silničních, závodních a sportovních aut již od třicátých let. Svůj první osmiválcový motor zařadila Alfa Romeo do nabídky už v roce 1925, nicméně na motor s označením 8C si musel svět počkat do roku 1931, kdy byl představen na závodech Mille Miglia. V následujících letech motor 8C prošel různými inovacemi, které sklízely úspěch na mnoha závodech. Především se jednalo o modely 8C 2300 Le Mans v roce 1931, Alfa Romeo Monoposto 8C 35 Typ C v roce 1935, Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans Speciale v roce 1938 a Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia Roadster v roce 1938. |