Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa není na prodej, tvrdí Fiat. Volkswagen kolem ní stále krouží

aktualizováno 
Italská automobilka Alfa Romeo, která nyní patří skupině Fiat, by se mohla za několik let stát třináctou značkou největší evropské automobilové skupiny Volkswagen a tím i sesterskou značkou české Škody Auto. Naznačil to ve středu při prezentaci Volkswagenu na pařížském autosalonu šéf správní rady koncernu Ferdinand Piëch.

Alfa Romeo Giulietta | foto: Alfa Romeo

"Alfa je značkou s největším potenciálem zlepšení," řekl Piëch na otázku po spekulacích o zájmu Volkswagenu o Alfu. "Jsme trpěliví a máme čas," dodal, s tím, že příští dva roky se zřejmě v tomto ohledu nic nestane.

Piëchovo vyjádření hodnotí agentura Reuters jako útok na šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který zachránil italskou skupinu před krachem. Patriarcha Volkswagenu dává jasně najevo, že si počká, až Fiat vzdá snahy o resuscitaci výrobce sportovních a luxusnějších vozů. Loni značka prodala jen 102.000 vozů, což je třetina úrovně, kterou by si u Alfy Fiat představoval. Fiat nicméně popírá, že by chtěl značku prodat.

Volkswagen se neustále rozrůstá a stanovil si cíl předstihnout do roku 2018 současnou světovou automobilovou jedničku Toyota. Příští rok se jeho desátou značkou stane Porsche a Piëch dál počítá se získáním značky nákladních vozů MAN a japonského výrobce malých vozů Suzuki.

Piëch v Paříži v této souvislosti opravil svůj loňský výrok, podle něhož "tucet (koncernových značek) se lépe pamatuje než deset". "Třináctka je mé šťastné číslo," řekl teď Piëch s širokým úsměvem.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Piëch také odmítl spekulace, podle nichž Volkswagen hodlá obětovat španělskou značku Seat, jejímuž managementu se nepodařilo dostat ji do vyššího segmentu trhu, kde by konkurovala Alfě Romeo. "Seat bude vzhledem k Alfě Romeo to, co je Škoda vzhledem k Volkswagenu," řekl Piëch. Škoda v koncernu funguje jako levnější varianta vozů značky Volkswagen určených pro široké vrstvy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.